BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy euró is sok volt a Photo Hallért - Sorra dőlnek a kütyü boltok

Úgy tűnik, nem érdemes egy euróért vállalatot venni. Tavalyelőtt két vállalat is egy euróért került multinacionális gazdájától magyar tulajdonba. Mindkettő, az Electro World, valamint a Photo Hall hálózatot működtető Főfotó Kft. súlyosan veszteséges volt.

A Photo Hall pénteken bezárta üzleteit, az Electro World pedig csődvédelembe menekült hitelezői elől. Úgy néz ki tehát, már csak a Media Markt-Saturn csoport, valamint az Euronics lánc marad talpon a hazai műszaki és szórakoztatóelektronikai piacon.

Hogy hány Photo Hall-üzlet zárt be pénteken, illetve, hogy végül is hány üzlet tartozott a lánchoz, az igen kérdéses. A bevásárlóközpontokkal foglalkozó egyik portál szerint ugyanis „a legnagyobb országos hálózattal rendelkező cégnek 53 saját és 200 franchise-szaküzlete van”, ám a kommentálók már hónapokkal korábban jelezték: a címlista több üzlete nem is létezik. Másrészt az elmúlt év augusztusának végén lapunkat úgy tájékoztatta a Főfotó Kft., hogy a hálózathoz 44 saját és 60 franchise-üzlet tartozik, de az utóbbiak kétharmada csupán fotókidolgozási, illetve az interneten megrendelt áruk átvételi pontjaiként szolgál. Az azóta is folyamatosan gyengülő vásárlóerő nem teszi hihetővé a nagyarányú hálózatbővítést, különösen egy olyan, súlyosan veszteséges vállalat esetében, amely ellen novemberben végrehajtási eljárást indított az egri közjegyző.

A lánc vesztesége már 2004-ben is meghaladta a 300 millió forintot, amikor még a brüsszeli központú Photo Hall leányvállalata volt. Attól az évtől kezdve folyamatosan multimédia-termékekkel bővítették a termékpalettát, különösen nagy hangsúlyt helyezve az információtechnológiára és mobilkommunikációra.
A magyar cégvezetés 2009 júniusában megvásárolta a Főfotó Kft.-t, amely az elmúlt év augusztusában úgy tájékoztatta lapunkat, hogy 2011-ben már nyereséges lesz a tavalyelőtt még 260 millió forintos veszteséget elszenvedett társaság.

Sőt, Farkas András akkori ügyvezető igazgató elmondta, hogy egy év alatt növekedési pályára került a cég, és a forgalombővülés tavaly augusztus elején elérte a 20 százalékot. Ezt részben annak tulajdonították, hogy a válság kitörése óta nyolc saját egységet megszüntettek, 17 esetben pedig áthelyezték az üzletet vagy csökkentették az alapterületét, így alakult ki a 44 saját és 60 franchise-üzletből álló hálózat. De mással is próbálkoztak a veszteségesség megszüntetése érdekében: a tulajdonosváltás egyszersmind profilváltással is járt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.