BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ide utazunk idén - Egyre több egzotikus helyre vágyik a magyar

Nem csökkent a magyarok nyaralási kedve az elmúlt évhez képest – derül ki a KutatóCentrum és a Marketing & Media közös felméréséből. E szerint a 18–64 évesek háromnegyede tervez valamilyen pihenést, jellemzően pedig az idősebb, 45 feletti korosztály, valamint a községben élők mondanak le a nyári szabadságról.

A pihenést tervezők többségének már májusban határozott elképzelése volt, csupán a megkérdezettek tizede nem tudta megmondani, hogyan alakul a vakációja. Hasonlóan 2010-hez, a már konkrét utazási tervvel rendelkezők több mint fele csak belföldi, egynegyede pedig csak külföldi útban gondolkodik, míg további egynegyedük itthon és külföldön egyaránt szeretne néhány napra kikapcsolódni.

A felmérésből kiderül, hogy a külföldi utazást tervezők preferenciái némiképp megváltoztak. „Bár a határon túli desztinációk közül továbbra is Horvátország (30 százalék), Olaszország (14) és Görögország (12) vezeti a népszerűségi listát, a múlt évhez képest visszaesett az érdeklődés irántuk. A legkeresettebb úti célokon kívül ugyanis sokan jelöltek meg egyéb, nem tipikus »nyaralós országokat«” – emelte ki Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.

A külföldi utazást tervezők között a 18–34 évesek és a felsőfokú végzettségűek vannak többségben. A külföldre utazók 63 százaléka a leghosszabb nyaralására legalább hét napot szán, míg a belföldi pihenést tervezőknek csupán a 43 százaléka gondolkodik minimum egyhetes vakációban. A többség (63 százalék) 4–10 napot tud leghoszszabb időként nyaralásra szánni. Elsősorban a fiatalabbak és az alacsonyabb végzettségűek terveznek rövidebb pihenést, míg az idősebbek és a felsőfokú végzettségűek esetében az átlagnál gyakoribbak a 10 napnál is hosszabb nyaralások.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.