Több volt a vendég a nagy hazai élményfürdőkben az év eddig eltelt időszakában a tavalyi hasonló periódushoz képest, és ami az üzemeltetők számára még fontosabb, többet is költöttek a tartózkodásuk során, mint korábban – derül ki a Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők által elmondottakból.
„A látogatószámunk 15, a bevételünk pedig 20 százalékkal nőtt az első bő hat hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A bevételnövekedés kizárólag annak köszönhető, hogy a vendégeink a korábbinál többet költöttek kiegészítő szolgáltatásokra, például szaunára, masszázsra és az új szolgáltatásokra, többet fogyasztottak, a belépők árát ugyanis 2009 óta nem emeltük” – mondta a Világgazdaságnak Juhász Szabolcs, az idén decemberben hároméves Aquaworld Budapest igazgatója. Igaz – tette hozzá –, hogy 2009-ben és 2010-ben kisebb volt a válság következtében az egy főre eső fogyasztás, amely ez évben folyamatos emelkedést mutat. Az igazgató elmondása szerint a tavalyi nehéz év volt a fürdő üzemeltetése szempontjából, csökkenteniük kellett a költségeiket, de ennek ellenére sikeresnek ítéli 2010-et, hiszen közel 430 ezer vendégük volt. Az idén ezt szeretnék túlszárnyalni, és az igazgató szerint utána beállhat egy optimális szintre a látogatottságuk.
„A múlt hét végén megdöntöttük a napi látogatottsági rekordunkat, ekkor 19 ezer vendégünk volt, amiben benne van az Aqua-Palace élményfürdő mellett az Aquapark, a gyógyfürdő és a strand vendégforgalma is” – mondta lapunknak Czeglédi Gyula, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. vezérigazgatója. Elmondása szerint eddig öt százalékkal több a fürdőző vendégük, mint tavaly, annak ellenére, hogy június végén-július elején volt egy kéthetes hűvös időszak, amely visszavetette a vendégforgalmat. A bevételeik is a tervezetten felül alakultak, kivéve a gyógyászati bevételeket, amelyek néhány százalékkal elmaradtak a múlt évitől. Az Aqua-Palace fedett élményfürdőt tavaly márciusban nyitották meg 5 milliárd forintos beruházásból Európa legnagyobb fürdőkomplexumában, Hajdúszoboszlón.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.