A Talent azonban egészen más konstrukció, a karbantartása munkaigényesebb, ráadásul a munka kilenc vonat esetében az ötévente esedékes kis revízióval indul. (A tizedik vonat a többieknél sokkal kevesebbet futott.) Megkezdődött a szükséges célszerszámok megrendelése, és folyik a dolgozókinak az új munkára való képzése is. A pusztaszabolcsi telephelyen dolgozó mindhárom csapatot megerősítik egy-két olyan munkatárssal, aki jártas a rivális társaság vonatjának szervizében – tájékoztatta a Világgazdaságot a Stadler két magyarországi érdekeltségét összefogó budapesti központ vezetője.
Dunai Zoltán szerint a Talentek 90 százalékos rendelkezésre állásának tartása így is kihívásnak ígérkezik, hiszen a 10 vonatból egy mindig a szervizben lesz a tíznaponkénti ellenőrzés miatt. (A nagyobb számú FLIRT-nél viszont könnyebb a 94 százalékos rendelkezésre állás tartása.)
Közben további megrendelés megszerzésén dolgozik a bázis: több milliárd forintos munkát kíván Magyarországra hozni az anyacégtől. Az erről szóló javaslatot az idén előterjesztik, jövőre pedig megkezdődhet körülbelül 180 különböző Stadler-gyártású motorvonat forgóvázának itteni rendszeres revíziója. Ezek olyan járművek, amelyek karbantartását nem az üzemeltető végzi. A revíziót minden vonatnál 1,2 millió kilométerenként, azaz 5-6 évenként kell elvégezni, összesen 700-800 forgóvázról van szó – tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.