Teljes fordulatszámon halad viszont a Wizz Air, amely további kapacitásbővítéseket jelentett be: tíz új útvonalat indít Budapestről a légitársaság például Romániába és Görögországba áprilistól, és a tervezett öt helyett hat Airbus A320-as gépet állomásoztat Budapesten. A magyar cég a bővülés ellenére egyelőre marad az egyes terminálon. „100 új munkahelyet teremtünk Magyarországon, további kétezret pedig közvetve hozunk létre a működését kiszolgáló iparágakban” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. Tegnap már felvételiztették a pilótákat és az utaskísérőket. Eddig 150 Malév-pilóta jelentkezett a céghez, sokuknak biztosan tudnak munkát adni, főleg akkor, ha a nem budapesti bázison is vállalják a feladatot. A WizzAir egyelőre nem gondolkodik abban, hogy új tendereket írjon ki, amelyeken a Malév volt beszállítói is ajánlatot tehetnének.
Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke szerint mintegy 200 pilóta veszítette el munkáját a Malév leállása miatt, és mintegy kétharmaduk nem fog állást találni. „Kiszolgáltatott helyzetben vagyunk, a lényeg, hogy legyen munkahelyünk” – jegyezte meg az elnök. Úgy tudja, az ír fapados Ryanair csak kapitányokat venne fel, a WizzAir első tiszteket is. A kapacitásbővítést, járatnyitást eddig bejelentett légitársaságokhoz tegnap csatlakozott a görög Aegean és a román Tarom is.
Prága és Varsó magánosít
A csehek és a lengyelek is még az idén túladnának az állami légitársaságon. Csehországban a pénzügyminisztérium a napokban jelezte, hogy rövidesen ismét pályázatot ír ki a CSA privatizálására. Szakértők a potenciális érdeklődők között az Air France, a Korean Air és az Aeroflot nevét emlegetik. Mindeközben a lengyelek már tárgyalásokat is kezdtek a LOT egy potenciális vevőjével, nevezetesen a Turkish Airlinesszal, helyi lapértesülések szerint azonban a török légitársaság mellett az Air France/KLM és a Lufthansa is érdeklődik az eladósorban lévő cég iránt.
Vég Márton Prága és Varsó magánosít A csehek és a lengyelek is még az idén túladnának az állami légitársaságon. Csehországban a pénzügyminisztérium a napokban jelezte, hogy rövidesen ismét pályázatot ír ki a CSA privatizálására. Szakértők a potenciális érdeklődők között az Air France, a Korean Air és az Aeroflot nevét emlegetik. Mindeközben a lengyelek már tárgyalásokat is kezdtek a LOT egy potenciális vevőjével, nevezetesen a Turkish Airlinesszal, helyi lapértesülések szerint azonban a török légitársaság mellett az Air France/KLM és a Lufthansa is érdeklődik az eladósorban lévő cég iránt. Közel hatvan egykori Malév-pilóta juthat munkahelyhez a fapados társaság állásbörzéjén-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.