BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Győrben bővülne az Auchan-lánc

A Cora-lánccal egy hónapja gazdagodott Auchan arra készül, hogy jövőre Győrben is épít áruházat, ha felmentést kap a plázastop alól.

Ha az Auchan Magyarország megkapja a felmentést a pláza­stop korlátozásai alól, a cég jövőre Győrben megnyitja huszadik áruházát. Igaz, az elmúlt év végéig csak 12 hipermarket működött a vállalat neve alatt, de az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatósága engedélyezte, hogy megvásárolhassa a Cora hét magyarországi áruházát. „Nagy munkában vagyunk. Április 27-én vettük át a Cora áruházakat, és igyekszünk minél hamarabb összefésülni a két áruházláncot, mégpedig úgy, hogy az egyik erősségei a másikban is megjelenjenek, így alkossanak egy sokkal jobb szolgáltatásokat nyújtó hálózatot” – mondta a Világgazdaságnak Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a Cora a friss élelmiszerek választékában és a kiváló minőségű cikkek területén jobb, mint az alacsonyabb fogyasztói árakkal dolgozó Auchan, amely hasznosítani fogja a Cora hűségkártya-működtetésének tapasztalatait is.

Az Auchan számára azért is előnyös a Cora átvétele, mert Debrecenben, Szegeden és Szolnokon van Cora, de nincs Auchan, így az utóbbi három újabb városban jelenhet meg. Ennek kapcsán Dominique Ducoux kiemelte, hogy tapasztalatai szerint azokban a városokban, amelyekben tudják, hogy jön a cég, a versenytársak árcsökkentéseket indítottak, és megkezdték áruházaik átalakítását is.

Az Auchannál is indultak átalakítások: a társaság a Cora áruházak átrendezésén túl mind a 19 egységét modernizálja. És persze várja, hogy nekiállhasson a győri építkezésnek. A tavalyelőtt vett telekre hipermarketet szánnak egy üzletsorral, de szakáruházaknak is lesz hely a hipermarket köré tervezett kereskedelmi parkban.

A vezérigazgató úgy látja, hogy cége beruházása nemcsak azzal használ Győrnek, hogy több száz új munkahelyet létesít, hanem azért is, mert a társaság árszintjének megjelenése általános árcsökkenést eredményezhet a városban. Arról nem is beszélve, hogy miután mindig magyar kivitelezőkkel dolgozik a vállalat, az építőipari cégek is megrendelésekhez jutnak.

„Minden áruházunk a saját tulajdonunk. Valamennyi beruházás költsége a magyar leányvállalatot terheli, ez persze negatívan befolyásolja a nyereségességet” – mondta Domi­nique Ducoux, hozzátéve, hogy a cég veszteségességét sikerül fokozatosan csökkenteni, de a világválság kitörése gyengítette a vásárlóerőt, ezzel a fogyasztás esését hozta. Emiatt 2009-ben megtízszereződött a veszteség, majd a tavalyelőtt belépett válságadó jelentett újabb terhet. Az elmúlt évben a 3,5 milliárd forintos válságadóval együtt haladta meg a veszteség a 7 milliárd forintot.

Dominique Ducoux tavaly tavasszal azzal érkezett az Auchan Magyarország élére, hogy két éven belül megszünteti a hálózat veszteségességét. Most úgy látja, hogy a vásárlóerő csökkenése miatt ez az év is nehéz lesz, de ha jövőre valóban megszűnik a válságadó, 2014-ben már nullszaldós lehet az elmúlt 15 év mindegyikében veszteséges vállalat.

A vezérigazgató sajnálatosnak tartja, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal folytatott több hónapos tárgyalások ellenére sem kapott lehetőséget az Auchan az Erzsébet-utalványok beváltására.

„Őszintén reméljük, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnak is az az érdeke, hogy a lakosság minél jobban járjon. Hiszen a piaci versenynek is az a lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között” – mondta a vezérigazgató lapunknak.

Az a fontos, hogy a vásárlók olyan helyen válthassák be utalványukat, amely esetleg a lakóhelyük közelében van, és/vagy ahol – a fogyasztói árszint révén – több árut kaphatnak az utalványért.

Az a verseny lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között, hangsúlyozta Domi­nique Ducoux.

Demeter Kálmán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.