Az Auchan számára azért is előnyös a Cora átvétele, mert Debrecenben, Szegeden és Szolnokon van Cora, de nincs Auchan, így az utóbbi három újabb városban jelenhet meg. Ennek kapcsán Dominique Ducoux kiemelte, hogy tapasztalatai szerint azokban a városokban, amelyekben tudják, hogy jön a cég, a versenytársak árcsökkentéseket indítottak, és megkezdték áruházaik átalakítását is.
Az Auchannál is indultak átalakítások: a társaság a Cora áruházak átrendezésén túl mind a 19 egységét modernizálja. És persze várja, hogy nekiállhasson a győri építkezésnek. A tavalyelőtt vett telekre hipermarketet szánnak egy üzletsorral, de szakáruházaknak is lesz hely a hipermarket köré tervezett kereskedelmi parkban.
A vezérigazgató úgy látja, hogy cége beruházása nemcsak azzal használ Győrnek, hogy több száz új munkahelyet létesít, hanem azért is, mert a társaság árszintjének megjelenése általános árcsökkenést eredményezhet a városban. Arról nem is beszélve, hogy miután mindig magyar kivitelezőkkel dolgozik a vállalat, az építőipari cégek is megrendelésekhez jutnak.
„Minden áruházunk a saját tulajdonunk. Valamennyi beruházás költsége a magyar leányvállalatot terheli, ez persze negatívan befolyásolja a nyereségességet” – mondta Dominique Ducoux, hozzátéve, hogy a cég veszteségességét sikerül fokozatosan csökkenteni, de a világválság kitörése gyengítette a vásárlóerőt, ezzel a fogyasztás esését hozta. Emiatt 2009-ben megtízszereződött a veszteség, majd a tavalyelőtt belépett válságadó jelentett újabb terhet. Az elmúlt évben a 3,5 milliárd forintos válságadóval együtt haladta meg a veszteség a 7 milliárd forintot.
Dominique Ducoux tavaly tavasszal azzal érkezett az Auchan Magyarország élére, hogy két éven belül megszünteti a hálózat veszteségességét. Most úgy látja, hogy a vásárlóerő csökkenése miatt ez az év is nehéz lesz, de ha jövőre valóban megszűnik a válságadó, 2014-ben már nullszaldós lehet az elmúlt 15 év mindegyikében veszteséges vállalat.
A vezérigazgató sajnálatosnak tartja, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal folytatott több hónapos tárgyalások ellenére sem kapott lehetőséget az Auchan az Erzsébet-utalványok beváltására.
„Őszintén reméljük, hogy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnak is az az érdeke, hogy a lakosság minél jobban járjon. Hiszen a piaci versenynek is az a lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között” – mondta a vezérigazgató lapunknak.
Az a fontos, hogy a vásárlók olyan helyen válthassák be utalványukat, amely esetleg a lakóhelyük közelében van, és/vagy ahol – a fogyasztói árszint révén – több árut kaphatnak az utalványért.
Az a verseny lényege, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a kereskedelmi hálózatok között, hangsúlyozta Dominique Ducoux.
Demeter Kálmán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.