BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ilyen fejlesztésekre készül az IBUSZ

Jelentős eredménnyel zárta 2011-et az IBUSZ, idén pedig a tavalyi szint elérése a célja Magyarország legrégebbi utazási irodájának. „15,3 milliárd árbevételt értünk el. 2012-ben 500 millió forintot szánunk informatikai fejlesztésre és hálózatépítésre, melynek része egy automata utazásszervező integrált létrehozása.

 Online jelenlétünket mindenképpen növelni szeretnénk akár más brand alatt is” – mondta lapunknak Komora Zoltán turisztikai vezérigazgató-helyettes. Ezen a területen valóban van lemaradása a cégnek, hiszen csak ez évtől érhetők el online a külföldi csomagajánlataik. Az idén 110 éves utazási iroda népszerűségét azonban jól mutatja a Nielsennel közösen végzett közvélemény-kutatás, mely szerint az IBUSZ ismert­sége a magyar lakosság körében még mindig 99 százalékos.

A 2012. nyári jubileumi katalógusukban 10 ország 110 üdülőhelyét és több mint 400 szálláshelyét kínálják az utazni vágyóknak. Egy újabb görög desztinációra, Kefalóniára például új charter-repülőgépet indítanak a nyári szezonban. Újdonság még a skót körút is, de tény, hogy Észak-Afrika iránt nem tért még vissza a bizalom. Komora Zoltán úgy fogalmazott: a tavalyinál jobb az utazási kedv, és a kereslet élénkülni látszik. A szakember szerint érezni, hogy kevesebb a szereplő a piacon, de azt is, hogy a korábbi évek csődjei nyomán felértékelődött a megbízhatóság, az utasok keresik az ismert márkákat.

Az IBUSZ-nak csak néhány hétig okozott gondot a Malév leállása, a becsődölt nemzeti légitársaság helyére a cseh hátterű, 30 repülőgépből álló flottát üzemeltető Travel Ser­vice lépett. Az IBUSZ kötötte le a Malév charterkapacitásának 98 százalékát a 2012-es nyári szezonra.
Komora Zoltán azt is elmondta: a Malév leállása heti 17 gépet érintett 15 héten át. A gépek 11 desztinációra, Görögországba, Spanyolországba, Bulgáriába és Törökországba repültek volna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.