A párizsi cégek örülhettek a legjobban az ázsiai térség luxus iránti érdeklődésének. Az LVMH 20 százalékos profitemelkedést jelentett, a PPR 17 százalékost. A L’Oréalnál ázsiai egységüket mondták a csoport fő nyereségtermelőjének, eladásaik 35 százaléka származott onnan. A PPR-nél 38 százalék származott a feltörekvő piacokról. Az LVMH ilyen adatot még nem közölt erről az évről, de vélhetőleg növelte a csoporton belüli eladásainak 27 százalékos tavalyi részesedését.
A cégek globális eredményeiről kiderült: az LVMH alaptevékenységéből származó üzemi eredmény nőtt az első fél évben, 2,66 milliárd eurót ért el, míg a PPR üzemi eredménye 20 százalékkal 815,3 millió euróra nőtt az év első felében. A teljesítményeknek megfelelően Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault, a PPR első vezetője, valamint Jean-Paul Agon, a L’Oréal vezére is bizakodóan beszélt az év hátralévő részéről, főleg az ázsiai dinamizmusnak köszönhetően, amely – mint többen nyilatkozták – némileg azért lassulhat a jövőben.
Elemzők szerint olyan időszakban, amikor a vállalatok küzdenek a visszaeső európai kereslettel, a média pedig rendre negatív híreket közöl a luxusiparágról, úgy tűnik, mintha az LVMH és a PPR egy másik bolygóról érkezett volna, ugyanis a cégek teljesítménye mind az árbevétel, mind a nyereségesség terén lenyűgöző. A legnagyobb luxusmárkákat kínáló társaságok közül egyedül csak a Burberry eladásai nem érték el az előzetesen becsült értéket az első fél évben, amit a cégnél az európai adósságválsággal és a kínai gazdasági növekedés lassulásával magyaráztak.
A kilátások ennek ellenére továbbra is mindig nagyszerűek a piac szereplői számára: a luxusszegmens a mostani becslések szerint az ázsiai–csendes-óceáni térségben idén 16 százalékkal bővülhet, azonban a legnagyobb piacnak számító Kína ennél is többet, 22 százalékot verhet rá az előző év eladásaira.
Amennyiben a növekedés az előrejelzettek szerint megtörténik, akkor az majd a divatcégek tulajdonosainak és vezetőinek bevételein is meglátszik majd, akik már így is Franciaország legvagyonosabbjai közé tartoznak. A Challenge Magazin legfrissebb összeállításának élén a Louis Vuitton feje, Bernard Arnault végzett, aki európai viszonylatban is rendszeresen végez előkelő helyen, az üzletember vagyonát 21,2 milliárd euróra becsülik. A második helyen az Auchan vezetője végzett, a harmadik helyen pedig a Hermést irányító három család (Dumas, Puech és Guerrand) futott be, a negyedik pedig a L’Oréal-örökös Liliane Bettencourt lett. François Pinault, akinek a családja a PPR-t vezeti, a hatodik helyen végzett, míg a Chanel tulajdonosa 5,6 milliárd eurós bevételével megőrizte nyolcadik helyét.
Új Ferrari-szalon
A Ferrari magyarországi márkaképviselete, a Warm Up Kft. a Szabadság téri Bank Center irodaház földszintjére költözött Ferrari Budapest néven. Ugyanekkortól megszűnt a cég Váci úti bemutatóterme, a Ferrari Budapest értékesítői ezután az új helyszínen várják az ügyfeleket. Az after sales és szerviz a Váci út 175. szám alatt marad megújult ügyfélváróval. A Ferrari Budapest a Bank Center Szabadság térre néző oldalán 250 négyzetméteres alapterülettel rendelkezik, amely területhez további irodarész kapcsolódik a Citibank Torony 5. emeletén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.