„A minőségi magyar sertéshúst népszerűsítő kampány fontos része az átfogó sertésprogramnak, amelynek szakmai elemei mellett fontos szerephez kell jutnia a marketingeszközöknek is” – nyilatkozta a vg.hu-nak Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.
Hozzátette: a marketingkampány célja, hogy a fogyasztókat a hazai sertéshús vásárlására bíztassák, hiszen az jobb minőségű és ízű. „Magyarországon a sertést hagyományosan tartják, és az állatok etetése is abrakoltatással történik, nem pedig élelmiszeripari melléktermékekkel etetik a sertéseket, mint más országokban” – tette hozzá a miniszter. A kampányban kiemelt szerepet kap annak hangsúlyozása is, hogy a magyar sertéshús garantált minőségű, ellenőrzött és biztonságos.
Fazekas hangsúlyozta: a sertésstratégia emellett szakmai programokat is elindított, amelyek érintik a genetikai állománnyal kapcsolatos kutatásokat, a kutatás-fejlesztést, valamint támogatják az olyan termelői összefogás megvalósítását, amely a hátterét képezheti a sertéstartás újbóli bővülésének Magyarországon.
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a napokban jelentette be, hogy pályázatot ír ki a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy grafikai kidolgozására. A KMS tanúsító védjegy célja, hogy kiemelje és vonzóvá tegye a termelő és a fogyasztó számára a GMO-mentes, az Európai Unió által engedélyezett takarmány-összetevőkön nevelt sertések tartását, illetve a belőlük előállított termékek fogyasztását. A KMS védjegy használati jogának elnyerését a minőségi sertéshús alapanyagát előállító sertéstartók, a vágást végző vágóhidak, az alapanyagot feldolgozó üzemek, valamint a megkülönböztetett termékeket forgalmazó kereskedések tulajdonosai (birtokosai) kezdeményezhetik a tárcánál – közölte a VM.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.