BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden eszközzel vállalkozásra ösztönöznék a fiatalokat

GENERÁCIÓVÁLTÁS Évek óta tapasztalják, hogy sajnos az országos átlagnál is kevesebben próbálnak vállalkozóvá válni a fiatalok közül Jász-Nagykun-Szolnok megyében – árulta el lapunknak Ádám Csaba, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének Jász-Nagykun-Szolnok megyei elnöke.

A FIVOSZ helyi vezetője a szervezet országos adataira hivatkozva azt állítja, a Jászkunságban az országos trendekkel összhangban közel minden harmadik fiatal munkát keres – csak elvétve próbálkoznak azonban saját vállalkozás beindításával.

– A TÁMOP keretében Jász-Nagykun-Szolnok megyében is ősszel indul a fiatalok vállalkozóvá válását segítő képzés – beszélt a lehetőségekről Ádám Csaba. – Már most látszik, hogy a kétféle – intenzív és hétvégi – képzésre túljelentkezés lesz, így szervezetünk helyi csapata úgy döntött, elkezdünk befektetőket keresni a képzésből kimaradó érdeklődők lehetőségeinek bővítésére. Sőt terveink szerint nyílt klubrendezvényeket is szervezünk Szolnokon, ahol az érdeklődők a saját vállalkozásukat már korábban beindító fiataloktól érdeklődhetnek, kérdezhetnek – tette hozzá Ádám Csaba, aki szerint az észak-alföldi régióban azért is van égető szükség a fiatalok minél nagyobb ösztönzésére, mert a térségben az egyébként igencsak lesújtó országos mutatónál is kisebb a húszas, harmincas éveikben járó generációk vállalkozói kedve.

– A jelenleg a megye üzleti életét uraló idősebb generációt tíz, sőt akár nyolc éven belül el kellene felváltaniuk a jelenleg még kezdőnek számító fiataloknak, elengedhetetlen tehát, hogy éveken belül kialakuljon a fiatal vállalkozók megfelelő létszámú helyi bázisa, melynek tagjai valóban releváns tudással és tapasztalattal rendelkeznek – hangsúlyozta Ádám Csaba több más alkalom mellett egy múlt heti, a kis- és középvállalkozások támogatási lehetőségeiről szóló szolnoki konferencián is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.