BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kategória csúcsán a dízel XV: már-már benzines

Remekül illik a 2,0 literes boxer dízel a Subaru XV-hez. Tágas a karosszéria, de az utastérben ugyanazokat az anyagokat találjuk, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt. Ez még nem baj, bőven találunk ezüstszínű betéteket és különféle kijelzőket mindenfelé. A vezetési élmény a kompakt „forró ferdehátúak” közé emeli az autót. Sőt, az extra hasmagasság miatt egy kicsit föléjük is magasodik.

 Nem csak gyorsulni tud nagyon jól a Subaru XV, de kanyarban is kevés legyőzőre találhat. Bár elsőre egy kicsit alulkormányzott, de ha elég bátor az ember (és elég sok a hely), tovább nyomva a gázpedált semleges lesz az autó viselkedése, ahogy az első kerekek elkezdik ráhúzni az ívre a kocsi orrát.

A dízelmotor már alacsony fordulatról húz, a hosszú áttételezés miatt nem fogy el hamar az ereje, sőt, már-már benzinesen vezethető. Ami viszont ennek ellentmond, az az autó fogyasztása: a teljesítmény gyakori kihasználásával is 7,0 liter alatt lehet tartani az átlagot, és kis odafigyeléssel pedig 6,0 liter környékén is kijöhetünk. A Subaru ugyan nem adja olcsón ezt a dízelmotoros XV-t, de ha szétnézünk a piacon, máshol se kapunk hasonló műszaki tartalmat ennél olcsóbban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.