BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint másfélszeresére nőtt az online hitelek aránya

A Cetelem Bank felmérése szerint az idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a tavalyihoz képest, az átlagos hitelösszeg pedig 15 százalékkal lett magasabb.

A Magyar Cetelem Bank Zrt. MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a zsúfolt boltok helyett egyre többen inkább a webáruházakban, részletre veszik meg a kiszemelt karácsonyi ajándékokat. Az idén akár 200 milliárd forintot is elérheti az online kasszákban elköltött pénz az eNet legfrissebb előrejelzése szerint.

A Cetelem felméréséből kiderül: online részletre leginkább értékesebb eszközöket vásárolnak, átlagosan 120 ezer forintért. Míg évközben a 0 százalékos akciók miatt élénkült a netes áruhitelek piaca, az igazi forgalomnövekedést az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza: az éves online költések negyedét ajándékra költik az emberek.

Az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a táblagép vezeti a Cetelem szerint. Ezek mellett várhatóan egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd. Fontos átrendeződés mutatható ki a Cetelem szerint az online vásárlók körében, ami az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakban főként fiatalok és inkább férfiak vásároltak, évről évre nagyobb a nők aránya és az 55 év felettiek is helyet követelnek maguknak a virtuális térben.

A bank közleménye idézi Lukácsi Zoltán marketingigazgatót, aki elmondta: további növekedést vár a szegmensben, mivel a tavalyihoz képest már közel kétszeresére nőtt azoknak a webáruházaknak a száma, ahol online áruhitelt lehet igényelni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.