A szakszervezet honlapján csütörtökön közzétett dokumentum szerint a pedagógus sztrájkbizottsággal kötött megállapodás talán egyik leglényegesebb pontja az, amelyik a szakvizsgával és megfelelő szakmai gyakorlattal rendelkezők besorolásával foglalkozik. A megállapodás rögzíti, hogy az érintett pedagógusok besorolása "... bizonyos, a szakszervezetek bevonásával kidolgozott, objektív szakmai feltételek figyelembe vételével" a Pedagógus II. fokozatba történik.
A mára kialakult helyzet szerint az érintetteknek egy közel százoldalas, hetven indikátort tartalmazó portfóliót kell feltölteniük ahhoz, hogy átkerülhessenek a Pedagógus II. fokozatba - írta a sztrájkbizottság nevében az elnök, aki a miniszternek jelezte azt is, hogy a köznevelési államtitkárság által előkészített és kormányrendeletben megjelent feltételek egyre nagyobb felháborodást váltottak, váltanak ki.
Mint írta: egyre többen tagadják meg a portfólió feltöltését, ezzel fejezve ki tiltakozásukat e minősítési rendszer súlyos szakmai hibái miatt. Kitértek arra is: a megállapodás másik, hasonlóan fontos pontja volt a monitoring rendszer helyi és vezetői szintű működtetése.
A Klik szervezeti és működési szabályzata megadta a jogi kereteket e feladat teljesüléséhez, mivel előírja, hogy a tankerületeknek az illetékes szakszervezeti tisztségviselőkkel, míg az állami intézményfenntartó központ elnökének a Pedagógusok Szakszervezete elnökével kell rendszeres kapcsolatot és konzultációt tartania. Az elmúlt időszak eseményei azonban azt igazolják, ezek az egyeztetések nagyon esetlegesek, nem egyszer elmaradnak - közölte Galló Istvánné, aki szerint nincs megnyugtató megoldás a pedagógusok intézményben történő benntartózkodásának kérdéskörében sem.
"Elfogadhatatlan, hogy nem engedik el az intézményből a pedagógusokat akkor sem, ha nincs valóságos indoka a benntartózkodásuknak. Ugyanakkor, ha harminckét óránál többet kell a munkahelyen tölteni, azt nem engedik feltüntetni a munkaidő nyilvántartásban, hogy ne kelljen kifizetni a túlmunkát." - fejtette ki problémáikat az érdekvédő.
Galló Istvánné úgy látja: rugalmasabb hozzáállással oldani lehetne azt a feszültséget, amely abból ered, hogy a pedagógusnak egyetlen mérhető munkaideje van, a tanítási (foglalkozási) óra. Minden más tevékenység pontosan nem tervezhető meg, és nem is mérhető.
A szakszervezeti vezető azt kérte a minisztertől, hogy hívja össze haladéktalanul a pedagógus sztrájkbizottságot. Megjegyezte: Sipos Imre helyettes államtitkárral történt megbeszélésünket a miniszterrel való személyes találkozó előkészítésének tekintik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.