BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapados reptér lett a Budapest Airport-ból

Idén tovább nőhet a fapados légitársaságok aránya a budapesti reptéren. Az utazási irodák is bátrabbak lettek a charterpiacon.

Még tovább erősödött a fapados légitársaságok uralma a reptéren, ugyanis tegnap elindult a Transavia francia-holland diszkont légitársaság új járata Budapest és Párizs Orly repülőtere között. Az új járat megjelenésével immár négy légitársaság és három párizsi repülőtér között választhatnak a budapesti utasok. Az elmúlt években dinamikusan nőtt a forgalom a Budapest-Párizs útvonalon, olyannyira hogy a francia főváros immár a második legkedveltebb úti céllá nőtte ki magát, megelőzve Brüsszelt és Frankfurtot. A listát toronymagasan London vezeti öt légitársasággal és négy repülőtérrel. Tavaly a reptér 8,5 millió utasának már 53 százalékát a diszkont fuvarozók szállították, a hagyományos légitársaságok 42 százalékot értek el, míg 4 százalékot a charterek forgalma hozott.

Ez utóbbi idén kicsit tovább nőhet, ugyanis bátrabbak lettek a charterpiacra kimerészkedő utazási irodák. „Én úgy látom, hogy jelenleg túl sok gépet kötöttek le az utazási irodák. Vélhetően amikor már a konkrét érdeklődést is látják az irodák, akkor össze fogják vonni a gépeket” – mondta lapunknak Molnár Judit, a MUISZ szóvivője. Fő újdonság szerinte, hogy a magyar utasok az idén már chartergéppel is eljuthatnak a dalmát üdülővárosba, Dubrovnikba Budapestről, ugyanis a Green Travel utazási iroda július elsejétől saját charter járatot indít. Mintegy húsz év után ez lesz az első járat a horvát üdülővárosba. A 180 férőhelyes gép a tervek szerint egészen augusztus 26-ig közlekedik majd. A szezon előtt megszokott a túlkínálat, de Molnár Judit szerint gyorsan kialakul az egyensúly a kereslet és a kínálat között, így bízik abban, hogy idén nyáron egyik cég sem jut a tavaly becsődölt Best Reisen sorsára. Szintén a charterpiac élénkülést mutatja, hogy a Travel Service chartertársaság a korábbi egy helyett idén két gépet állomásoztat Ferihegyen. „Optimisták vagyunk, elértük a válság előtti állapotot, ezért döntöttünk a géppark megduplázása mellett” – mondta lapunknak Farkas Attila ügyvezető igazgató. Jelenleg 13 ország szerepel a charter-térképen: a fő célpontok Törökország, Görögország és Egyiptom.

Ráfér egy jobb szezon a Budapest Airport forgalmára, amire van is esély, ugyanis a reptér idén eddig minden hónapban jobban teljesített, mint tavaly. A 2014-es nyári menetrendjükben 37 légitársaság 85 célállomásra kínál utakat Budapestről. Ez még természetesen messze elmarad a bécsi reptér ajánlatától. Ott ugyanis nem egy fapados párizsi járat ad okot az örömre, hanem például az, hogy az Air China május 5-én elindítja a Peking-Bécs-Barcelona járatait. A Korean Air gépei pedig június 4-től október végéig Szöulból Bécsen és Zürichen keresztül repülnek. Szintén irigykedésre ad okot, hogy az Austrian július 2-től kezdve heti 5 alkalommal repül Newarkba, de tovább bővül a delhi és chicagói járatok száma is.

Az első negyedévben 21,7 millió utasa volt az Austrian Airlinest, Lufthansát, a diszkont Germanwings-et és a Swisst is magába foglaló csoportnak, ez fél százalékkal magasabb 2013 első negyedévéhez viszonyítva. Míg az egykori magyar nemzeti légitársaságról már csak olyan híreket lehet közölni, hogy a Malévet felszámoló cég újra várja az ajánlatokat az utolsó gépre vagy egy balatonlellei üdülőre.

Jöhetnek a magángépek

Öt évre szóló bérleti- és rekonstrukciós megállapodást írt alá a Budapest Airport és a Celebi Ground Handling a repülőtér kisgépes termináljának megújításáról. A GAT-terminálon azok a kis- és nagy magángépek, valamint business jetek utasai közlekednek, akik nem a menetrendszerű járatokkal érkeznek Budapestre, hanem saját vagy bérelt kisgép, vagy luxusjet szolgáltatásait veszik igénybe. A Budapest Airport már meg is kezdte a nagyjából félmillió euróra becsült projekt megvalósítását. A cél az, hogy július végére, amikor a Hungaroringen megrendezik a Formula-1 Magyar Nagydíjat, már minden készen álljon a versenyzők és a VIP-vendégek fogadására.


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.