Megépíti az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsű modelljének, az A330-asnak felújított változatát, az első példányok 2017-ben állhatnak szolgálatba – közölte a cég hétfőn az MTI-vel. A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik. A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból.
Az Airbus várható fejlesztései ellenére a Boeing megőrzi vezető pozícióját a szélestörzsű utasszállító repülőgépek globális piacán – jósolta az angliai Farnboroughban hétfőn kezdődő nemzetközi repülőgépipari szakvásár előtt Jim McNerney, az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója, akit az MTI idézett. A 787 Dreamliner modellre például már ezernél több megrendelés érkezett, az akkumulátorokkal kapcsolatos kezdeti jelentős műszaki problémák ellenére. McNerney a The Sunday Times beszámolója szerint elismerte, hogy az A330neo előrelépést jelent az Airbus jelenlegi kapacitásaihoz képest. Hozzátette ugyanakkor: a típus „nem közelíti meg a Boeing által e piaci szegmensben kínált alternatívák választékának képességeit”, akár a 787-8-asról, akár a 787-10-esről, akár a 777-es sorozat kisebb változatairól van szó.
A Boeing legújabb becslése szerint a következő két évtizedben 25 680 keskenytörzsű utasszállító repülőgépre lesz globális kereslet, 2500 milliárd dollár értékben. A cég a farnboroughi szalon előtt közzétett előrejelzésében azt jósolta, hogy ugyanezen idő alatt a szélestörzsű kategórián belüli kisebb, illetve közepes méretű gépekből 7980-ra lesz igény a világpiacon, 2300 milliárd dollár értékben. A Boeing előrejelzése szerint a legtöbb új repülőgépet a Kínát is magába foglaló ázsia-óceániai térségben adják át, ebben a régióban a következő húsz évben 13 ezer gép állhat forgalomba. Észak-Amerikának és Európában várhatóan 7-7 ezer, a Közel-Keletnek és Dél-Amerikának 3-3 ezer, Afrikának ezer új gépre lehet szüksége. A második negyedévben az amerikai vállalat 181 utasszállító gépet adott át megrendelőinek, a múlt év második negyedében kiszállított 169 géppel szemben.
Az Airbus közölte, hogy Farnboroughban jelentős megrendelésre számít az A330neo változatra: a potenciális vásárlók közé tartozik a cég szerint az amerikai Delta, az Air Asia és több lízingvállalat. Az európai gyártó elhozza a szakvásárra új A350-esét is, amely a cég szerint 25 százalékos üzemanyag-megtakarítást ígér a kategória többi típusával összehasonlítva. Az első A320neo a napokban gördült ki a gyártó toulouse-i repülőtéren lévő bázisának hangárjából. Az első példány várhatóan 2015 negyedik negyedévében léphet szolgálatba.
Ősszel jön az Emirates
„Kétségtelen, hogy idén ez a legnagyobb horderejű bejelentés a magyar légiközlekedésben: az Emirates napi járatot indít Dubaj és Budapest között a téli menetrendi időszak kezdetétől, azaz október végétől. És ami valóban fantasztikussá teszi a hírt: az Emirates rögtön széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgéppel indítja új járatát, így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubaj között” – közölte a Budapest Airport. Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.