BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harc a megrendelésekért - Az Airbus sokat vár az új modelljétől

Az Airbus jelentős megrendelésre számít az A330neo változatra: a potenciális vásárlók közé tartozik a cég szerint az amerikai Delta, az Air Asia és több lízingvállalat.

Megépíti az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsű modelljének, az A330-asnak felújított változatát, az első példányok 2017-ben állhatnak szolgálatba – közölte a cég hétfőn az MTI-vel. A korszerűsített A330-asok 800-as és 900-as verzióban készülnek el új Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművel, illetve az A350-es modelléhez hasonló szárnyvégekkel, megnövelt szárnyfesztávolsággal és új hajtómű pilonokkal. Ezeknek köszönhetően az Airbus szerint a gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik. A tervek szerint az első A330neókat 2017 negyedik negyedévében szállítják le, az első darabok az Air Lease Corporation lízingcéghez kerülnek, ők 25 darabot rendeltek a típusból.

Az Airbus várható fejlesztései ellenére a Boeing megőrzi vezető pozícióját a szélestörzsű utasszállító repülőgépek globális piacán – jósolta az angliai Farnboroughban hétfőn kezdődő nemzetközi repülőgépipari szakvásár előtt Jim McNerney, az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója, akit az MTI idézett. A 787 Dreamliner modellre például már ezernél több megrendelés érkezett, az akkumulátorokkal kapcsolatos kezdeti jelentős műszaki problémák ellenére. McNerney a The Sunday Times beszámolója szerint elismerte, hogy az A330neo előrelépést jelent az Airbus jelenlegi kapacitásaihoz képest. Hozzátette ugyanakkor: a típus „nem közelíti meg a Boeing által e piaci szegmensben kínált alternatívák választékának képességeit”, akár a 787-8-asról, akár a 787-10-esről, akár a 777-es sorozat kisebb változatairól van szó.

A Boeing legújabb becslése szerint a következő két évtizedben 25 680 keskenytörzsű utasszállító repülőgépre lesz globális kereslet, 2500 milliárd dollár értékben. A cég a farnboroughi szalon előtt közzétett előrejelzésében azt jósolta, hogy ugyanezen idő alatt a szélestörzsű kategórián belüli kisebb, illetve közepes méretű gépekből 7980-ra lesz igény a világpiacon, 2300 milliárd dollár értékben. A Boeing előrejelzése szerint a legtöbb új repülőgépet a Kínát is magába foglaló ázsia-óceániai térségben adják át, ebben a régióban a következő húsz évben 13 ezer gép állhat forgalomba. Észak-Amerikának és Európában várhatóan 7-7 ezer, a Közel-Keletnek és Dél-Amerikának 3-3 ezer, Afrikának ezer új gépre lehet szüksége. A második negyedévben az amerikai vállalat 181 utasszállító gépet adott át megrendelőinek, a múlt év második negyedében kiszállított 169 géppel szemben.

Az Airbus közölte, hogy Farnboroughban jelentős megrendelésre számít az A330neo változatra: a potenciális vásárlók közé tartozik a cég szerint az amerikai Delta, az Air Asia és több lízingvállalat. Az európai gyártó elhozza a szakvásárra új A350-esét is, amely a cég szerint 25 százalékos üzemanyag-megtakarítást ígér a kategória többi típusával összehasonlítva. Az első A320neo a napokban gördült ki a gyártó toulouse-i repülőtéren lévő bázisának hangárjából. Az első példány várhatóan 2015 negyedik negyedévében léphet szolgálatba.

Ősszel jön az Emirates

„Kétségtelen, hogy idén ez a legnagyobb horderejű bejelentés a magyar légiközlekedésben: az Emirates napi járatot indít Dubaj és Budapest között a téli menetrendi időszak kezdetétől, azaz október végétől. És ami valóban fantasztikussá teszi a hírt: az Emirates rögtön széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgéppel indítja új járatát, így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubaj között” – közölte a Budapest Airport. Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.