A közlemény szerint a frankfurti városi építési hatóság engedélye alapján több szakaszban fejlesztik a légikikötőt. A tervek szerint a beruházás első szakaszában, legkésőbb 2021-ig a központi épület és az első két terminálszárny készül el, ezek 24 repülőgép kiszolgálására alkalmasak.
Az új terminálon így évente 14 millió utast tudnak fogadni. A következő szakaszban két újabb szárnyat építenek, amelyekkel együtt a hármas terminál egyszerre 50 repülőgépet szolgálhat majd ki. A terminált bekapcsolják a repülőtér belső, Sky Line nevű utas- és csomagszállító vasúthálózatába, építenek hozzá autópálya-csatlakozást, és a beruházás részeként bővítik a repülőtér parkolóit.
A beruházásra azért van szükség, mert az első két terminál 2020-ra eléri a kapacitása felső határát - áll a közleményben, amelyben kiemelték, hogy a közlekedési minisztérium előrejelzése szerint a németországi légiutas-forgalom 2030-ig évente átlagosan 2,5 százalékkal növekedik.
Hangsúlyozták, hogy a frankfurti repülőtéren az utóbbi években ennél nagyobb, rendre 3 százalék körüli forgalomnövekedést regisztráltak, ami a mély nemzetközi beágyazottságnak tulajdonítható. A repülőtéren júliusban 5,9 millió utast fogadtak, ami minden idők legjobb havi teljesítménye, és 2,3 százalékkal meghaladja a tavaly júliusi utasforgalmat.Tavaly összesen 58 millió utas fordult meg a frankfurti repülőtéren, amely ezzel Németország legforgalmasabb légikikötője volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.