Az Esztergomban gyártott gépkocsik belföldi értékesítéséből származó bevétel ugyan 30,24 millió euróról 36,98 millió fölé emelkedett, és az alkatrész forgalmazással valamint az importált autók, motorkerékpárok, csónakmotorok eladása révén a belföldi árbevétel 79,32-ről 81,41 millió euróra bővült, az export visszaesett. A kivitel értéke egy év alatt 1,488 milliárd euróról 1,458 milliárdra esett. Pedig a 30 EU- és EFTA-országban tavaly 7 százalékkal több, összesen 162 830 Suzuki autó kelt el, ami azt mutatja, hogy nem elégítette ki a piaci igényeket a magyar gyár termékpalettája. Ezen a helyzeten segíthet az új Vitara, az egykori elismert terepjáró városjáróvá szelídített leszármazottja, aminek fogadtatása igen kedvező volt a márka legfontosabb piacain: Nagy Britanniában, Németországban, Franciaországban és Olaszországban.
A Magyar Suzuki a tervek szerint 70 ezer Vitarát gyárt idén a teljes darabszám pedig 165 ezerre emelkedhet. Ennél csak kevesebb kocsi készült az egyébként 300 ezer darabos kapacitású gyárban 2011 óta. Az új Vitarát a vállalat nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak száma már most is meghaladja a hetvenet.
Az elmúlt év végén 2800 embernek munkát adó Magyar Suzuki ugyan szeretné, hogy a rendelésállomány növekedése révén szükség legyen a harmadik műszak beindítására, de tartanak is tőle, hiszen talán csak Szlovákia határ közeli településeiről tudnák megoldani a létszámfejlesztést. Másrészt nem csak az országhatár, hanem az elmaradott úthálózat is akadálya a fejlődésnek. A Suzuki egy lassan negyedszázados ígéret teljesítésére vár, hogy Esztergom ha autópályát nem is, de legalább autóutat kapjon – mondta egy konferencián Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.