Nem nő elég gyorsan a Netflix előfizetőinek tábora – emiatt büntette a tőzsde az első negyedéves számait a hétfői piaczárás után közzétevő online műsorszolgáltatót. A kurzus 12 százalékot zuhant, noha a szikár mérlegadatok erre önmagukban nem adtak okot. A kedélyek zárásra valamelyest megnyugodtak, de 3 százaléknyi így is maradt a mínuszból. A 28 millió dolláros adózott nyereség az egy évvel korábbit 17 százalékkal haladja meg, miközben a forgalom 24 százalékkal 1,96 milliárd dollárra bővült. Az elemzői konszenzus a nyereség felét várta csupán, míg a forgalmat hajszálnyival gondolta erősebbnek.
Az online videotéka az első negyedévben az Egyesült Államokban 2,23 millió új tagot toborzott, miközben a Wall Streeten csak 1,82 milliós pluszt valószínűsítettek. Nemzetközi téren is javult a helyzet, a cég 4,51 millió előfizetőt szerzett, míg a konszenzus 4,36 millióról szólt. Sokat segített a nézők megnyerésében, hogy a Netflix újabb, sikergyanús saját gyártású sorozatokat vetett be, mint a Fuller House vagy a Making a Murderer című dokumentumfilm-széria.
A Netflixnek 81,5 millió előfizetője van világszerte, de az már most erősen vélelmezhető, hogy a dédelgetett célt nem érik el, azaz nem idén karácsonykor köszönthetik majd a százmilliomodik fizető ügyfelüket. Már csak azért sem, mert a hozzájuk hasonló streaming szolgáltatók száma és tábora is dinamikusan nő. Elég csak az agresszív terjeszkedést hirdető Amazon Prime-ra, a Hulura, az HBO Now-ra és a YouTube Redre gondolni. Az előfizetőkért vívott árversenyben az Amazon nagyot lépett, havi 8,99 dollárért kínálja a Prime Videót, benne az e-kereskedelmi óriás teljes film- és tévéműsor-választékával.
Egy dollárral mentek a Netflix árai alá, miközben utóbbi a standard csomagjainál májustól kétdolláros drágítást jelentett be. Reed Hastings Netflix-vezérigazgató nem aggódik a konkurencia miatt, sőt úgy látja, a piacon jut elég hely mindenkinek, a cégek keményen megdolgoznak minden egyes előfizetőért: Hastings szerint a lényeg inkább azon van, hogy a jövő útját jelentő internetes tévézés minél hamarabb és minél szélesebb körben terjedjen el – idézi a cégvezetőt a Los Angeles Times.
Ami a Netflix terjeszkedését illeti, a cég január elején jelentette be, hogy 130 országban indítja el szolgáltatását – a többi közt hazánkban is –, s ezzel globális lefedettsége 190 országosra nő. Különösen az orosz, az indiai és a dél-koreai piac meghódításától vártak sokat. Saját gyártású sorozatai tavaly 450 órányi műsoridőt tettek ki, erre az idén rátesznek még 150 órányi tartalmat. Újdonság, hogy a friss filmeket premierjük napján akár otthon is megnézhetik az amerikaiak – a mozitulajdonosok nem kis megrökönyödésére. A Napster fájlmegosztó társalapítója, Sean Parker által kidolgozott Screening Room nevű rendszerhez a Netflix is csatlakozhat. Az előfizetőknek a „házimozijegy” 50 dolláros árát kell leszurkolniuk, hogy egy 150 dolláros adapter közbeiktatásával otthon nézhessék a premierfilmeket. Ez hatalmas új bevételi forrást jelentene a Netflixnek és társainak, a hagyományos moziknak viszont ugyanekkora kiesést. Nem véletlen, hogy a stúdiók és a filmszakma élesen bírálja a tervet, olyan nagyságok is fellépnek ellene, mint a Terminator-filmek, a Titanic és az Avatar Oscar-díjas rendezője, James Cameron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.