A magyar járműgyártás, buszgyártás egyik fellegvára lehet Debrecen - mondta Varga Mihály, a nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten, miután az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá, amely alapján új buszokat gyártanak majd a hajdú-bihari megyeszékhelyen. A szándéknyilatkozat azt is jelenti, hogy a Mercedes-Benz, a világ egyik vezető járműgyártója a sajátjával egyenértékű teljesítményt és minőséget vár egy magyar cégtől – mondta Varga.
A beruházásnak köszönhetően 350 új munkahely létesül – jelentette be Papp László, a város polgármestere egy szerdai budapesti sajtótájékoztatón. A beruházó a Debreceni Közlekedési Zrt-vel 2009 óta kapcsolatban lévő magyar vállalkozás, az ITK Holding Zrt. lesz, amely a Daimler cégcsoporthoz tartozó EvoBus Hungária Kft. együttműködésében gyártja majd az autóbuszokat – tette hozzá a polgármester.
Az ITK Holding Zrt. és az EvoBus Hungária Kft. szerdán már alá is írta azt a szándéknyilatkozatot, amelynek keretében az EvoBus Hungária Kft. alacsony belépésű alvázat szállít majd az IKT Holding részére, amely kifejezetten elővárosi és helyközi autóbusz építésére alkalmas. Az IKT Holding az alvázakra saját fejlesztésű autóbuszok felépítményeket tervez.
Az ITK cégcsoport a járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére 50 millió eurót kíván fordítani Debrecenben – mondta Kossa György, az IKT Holding elnök-vezérigazgatója. Első lépésként bővítik a cég jelenlegi telephelyét, aztán kifejlesztik a prototípust. A cég jövő tavasszal már bemutatja a buszcsaládot, és a gyártás is megkezdődik 2017-ben. Az IKT cégcsoport a magyarországi közösségi közlekedés terén eddig is több mint 15 milliárd forintot ruházott be – mondta Kossa.
Az ITK cégcsoport megfelelt az EvoBus auditján – emelte ki Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Az EvoBus egyébként a Mercedes-Benz vezériképvisele és importőre Magyarországon, és az elmúlt három évben négyszáz alacsony padlós autóbuszokat szállított Budapestre, és 25 hibrid járművet Kecskemétre – tette hozzá Jörg Schmidt.
Az ITK Holding és az EvoBus új iparágat hoz Debrecenbe, ami azért is szerencsés, mert a környéken még elérhető a kellően szakképzett munkaerő – emelte ki Pana Petra külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár, aki azt is hozzátette: exportpiacokat keresnek a Magyarországon gyártott termékeknek. Ez idővel indokolt is lehet, hisz az ITK- EvoBus mellett a győri székhelyű Kravtex és a budapesti Evopro is jelentős gyártást tervez.
Mindezt megalapozhatja a kormány idén júniusban elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiája. Az említett program alapján 2020-ban évente 1000-1200 autóbusz gyártását tervezik – mondta a miniszter. A programban foglaltak szerint a kabinet a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos támogatást biztosít az ágazat részére. Ebből kaphatnak segítséget a közlekedési vállalatok, hogy meg tudják vásárolni azokat az autóbuszokat, amelyeket a flottakorszerűsítés révén már régóta terveznek – tájékoztatott a tárcavezető. Kiemelte: ezzel a lépéssel egyúttal a gyártókat is segítik, hiszen mindeddig a fejlesztések legnagyobb gátját a magyar tömegközlekedési vállalatok kiszámíthatatlan beszerzései jelentették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.