BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Formula–1-es technika közútra

Azt állítja a Mercedes-AMG, hogy egyenesen a Formula–1-ből érkezik az a hibrid hajtás, amelyet a rendszámmal is rendelkező Projekt One szuperautó hátuljába építenek be. Persze a károsanyag-kibocsátási előírások miatt vissza kellett fogni ennek a teljesítményét, ezért csak annyit mondanak, hogy 500+ kilowatt, azaz 680+ lóerő maradt meg a versenyautó becsült 1000 lóerős teljesítményéből. Az első tengelyhez is villanymotorokat építettek, összesen 326 lóerő teljesítménnyel – ezek különlegessége a magas fordulat, alaphelyzetben 20 000/percen pörögnek, és pillanatok alatt felgyorsítanak 50 000/percre.

Szóval az ötmotoros Projekt One bőven 1000 lóerő feletti teljesítménnyel rendelkezik. A jövőben biztosan pontosítják majd a teljesítményt, hiszen arról is szó van, hogy a Mercedes-AMG márka elektromos/hibrid jövőjében szükség van egy hasonló autóra, amellyel nemcsak az ügyfeleknek, de a vetélytársaknak is jelzik a tudásukat. Az 1,6-os V6-os blokknál pneumatikus szeleprugókat alkalmaznak, és nemcsak a főtengely végén, de a turbófeltöltőnél is található egy villanymotor.

Ez a motor két végére épített turbinát és kompresszorkereket összekötő tengelyen van, 122 lóerő a teljesítménye, és az a feladata, hogy szükség esetén 100 000/perc fordulatra gyorsítsa a feltöltőt. A leszabályozási fordulat 11 000/perc, ezt a határt a kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag miatt kellett korlátozni az F1-es versenyautóhoz képest. A nyolcfokozatú robotizált váltóval szerelt Projekt One egyébként kevesebb mint 6 másodperc alatt éri el az óránkénti 200 kilométeres sebességet, és valahol 350 kilométer/óra felett van a vége. Az elektromos hatótávolság 25 kilométer.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.