Együttműködik a Fashion Days a Magyar Postával, hogy a fekete péntek alkalmával gördülékenyebb legyen a termékek kiszállítása – mondta a Világgazdaságnak Robert Berza, a Fashion Days ügyvezetője. A román eMag érdekeltségébe tartozó online divatüzlet első embere közölte: a magyar fogyasztók a fekete péntek alkalmával megrendelt árukhoz a posta és a Sprinter futárszolgálat 2800 átvételi helyén férhetnek hozzá, ha nem kiszállítást választanak. A zökkenőmentes átvételt segítik, hogy hazánkban és Bulgáriában egy héttel később – november 24-én – tartják a fekete pénteket, mint Romániában.
Mint ismert, Magyarországon nyáron nagy felháborodást keltett, hogy a Fashiondays.hun rendelt áruk csak nagy késéssel vagy egyáltalán nem érkeztek meg, valamint a fogyasztói panaszokat is csak késve kezelték. Lapunk kérdésére, hogy felkészültek-e a fekete péntek jelentette többletterhelésre, Berza úgy fogalmazott: „kettőn áll a vásár”: a Fashion Days több száz új munkavállalót vett fel a kérdéses időszakra, de a szállítást a partnereik végzik. Ha a fuvarozók nem bírják kapacitással, mi csak az ügyfelekkel tudunk kommunikálni a késedelemről – fogalmazott. Hozzátette: az eMaggal való integráció egyik nagy előnye, hogy már nem függnek egyetlen kizárólagos fuvarozótól.
A Fashion Dayst ugyanakkor nem viselte meg különösebben a nyári botrány. A három országban, Romániában, Bulgáriában és Magyarországon működő online divatház idei első tízhavi bevétele 236 millió lej, azaz csaknem 51 millió euró volt, ez majdnem 60 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A növekedést a mobilapplikáció használata vezérli, az applikáción keresztüli forgalmuk 59 százalékkal nőtt éves bázison, összes bevételük 52 százaléka már innen származik. Nemcsak a technológia, hanem az üzleti környezet is segít: régiós szinten a teljes divatpiac évi 7-10 százalékkal nőhet a vállalat becslése szerint.
A magyar fogyasztásról Berza elmondta: az év első tíz hónapjában az eladásaikat és az ügyfelek számát is sikerült megduplázni a tavalyi azonos időszakihoz képest. Tavaly már 24 ezer terméket adtak el 570 ezer euró értékben a fekete pénteken, ez közel másfélszeres bővülés. Berza szerint a magyarok sokkal érzékenyebbek az akciókra, mint a románok és a bolgárok, „jó szemmel” csapnak le a leértékelésekre. Igaz ugyanakkor az is, hogy a régióban nálunk a legmagasabb az áfa, ezért a Fashion Days itt dolgozik a legkisebb profitmarzzsal. A legnépszerűbb termékek régiós szinten a cipők és a ruházati termékek, a magyarok emellett leginkább a táskákat és az órákat keresik. Berza szerint a hazai fogyasztókat sokkal kevésbé motiválja a márkanév, a magyarok inkább az ár-érték arányt nézik vásárláskor. Várakozásaik szerint idén 14 ezer magyar fogyasztó vásárol majd a Fashion Daystől a fekete pénteken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.