A budapesti Lumas tulajdonosa, Wikonkal Éva szerint a Budapest belvárosában található galériája falain látható alkotások a fotó mint műtárgy sokszínűségét mutatják meg, még akkor is, ha – mint mondja – kétszázötven művész háromezer művéből minden darabot nem lehet Budapestre hozni, de közvetítésével a teljes portfólió elérhető. Változatos műfajok – természetfotó, városfotó, divatfotó, portrék – sokféle keretezéssel és kivitelben, több méretben megrendelhetők. A leglátványosabb, főleg a nagy méretű képek esetében, a múzeumi minőségű akrilüveg felület, amely nemcsak felerősíti a színeket, hanem térérzetet is ad. Évente kétszer újul meg a portfólió, november közepén nyílik meg az új anyagot reprezentáló kiállítás 16 művész 86 alkotásából.
A Lumast 2004-ben alapította egy fotográfiára szakosodott berlini műgyűjtő házaspár, a világ 17 országában van jelen, és negyven galéria tartozik a kötelékébe, Magyarországon három éve nyílt a galéria. Földrajzilag a lánc legközelebbi tagját nyugat felé Bécsben, kelet felé pedig Moszkvában találjuk. A Lumas galériák alapkoncepciója a műtárgyak demokratizálása. A fotóműtárgy sajátosságainak megfelelően limitált példányszámú, 75–150 darabos sorozatokat kínálnak, minden egyes példányon a művész eredeti szignójával, és garantálják, hogy nem készül belőlük több. A példányszám az egész világra vonatkozik, tapasztalatok szerint egy országba két-három példány szokott kerülni. Minden Lumas galéria, legyen bárhol a világban, ugyanabból a központi portfólióból dolgozik, a képeket egy nyolc-kilenc tagú nemzetközi csapat válogatja Berlinben. A kurátorok folyamatosan járják a világ művészeti vásárait, aktívan keresnek, de lehet hozzájuk pályázni, és az egyes Lumas galériák vezetői is ajánlhatnak művészt a figyelmükbe. Így került be idén a két fiatal magyar, Nagy Boglárka festőművész és Vasali Katalin fotóművész. Velük együtt hét magyar művésztől forgalmaznak képeket, köztük két klasszikustól, Martin Munkacsitól és André Kertésztől.
Bakonyi Bence az Iparművészeti Múzeumban és a Gellért fürdőben készült felvételei mellett ázsiai és New York-i sorozatával került be, Major Ákos balatoni vízibiciklis sorozatával, Tombor Zoltán amerikai divatképeivel. A nemzetközi művészlistán egészen fiatalok és elismert nagy nevek egyaránt megtalálhatók. Évente kerül be új anyag a kifutó sorozatok helyére, amelyek onnantól kezdve már csak a másodlagos piacon elérhetők. A galériában eltöltött idő alatt, ahogy fogy ki a sorozat, úgy megy föl az ára, általában négy lépcsőben, és majdnem megduplázódik. Az eladottak hamar felbukkannak a nagy aukciósházaknál is, szinte rögtön két-háromszoros szorzóval. A Lumas esetében nem üzleti trükk, ha figyelmeztetik a vevőt, döntsön gyorsan, mert változni fog az ár, hiszen látják az adott darab és művész iránti érdeklődést világszerte.
Festmények esetében az eredeti művet, amelyről a digitális verzió készült, nem lehet értékesíteni. A műtárgy árát az alkotó műtárgypiaci besorolásán kívül a kivitel befolyásolja. Az akrilüveg-technika elég drága új dekoratív technológia, ez a kivitel igazi különlegesség. A Lumasnak saját laboratóriuma van Kölnben, folyamatosan kísérleteznek új technikával, vannak lentikuláris művek, lightboxok és formára vágott akrilüveg is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.