Visszaesést hozott a harmadik negyedév a táblagépek globális értékesítésében, annak ellenére, hogy az öt legnagyobb gyártó közül négy növelni tudta a forgalmát – derül ki az IDC adataiból. A július–szeptemberi időszakban a kutatócég elemzése szerint 40 millió tabletet adtak el, ami 5,4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A meglehetősen nagy csökkenés mellett az is kellemetlen hír lehet a szektor szereplői számára, hogy ez már sorban a 12. negyedév, amikor éves összevetésben zuhant a táblagépek értékesítése. Ráadásul a jelenlegi trendek alapján nem is igazán lehet azzal számolni, hogy a közeljövőben változás állna be. A Windows 10-re történő átállás, valamint a mobilitás és az átalakítási lehetőség megjelenése a notebookokban (360 fokban elforgatható érintőkijelző) lényegében stabilizálta a személyi számítógépek piacát, és sok fogyasztó inkább ezeket az eszközöket részesíti előnyben. Emellett az okostelefonok piacán tapasztalható óriási verseny miatt gyors fejlesztésbe kezdtek a gyártók, így jóval nagyobb teljesítményű, a mesterséges intelligenciát is használó mobilok jelentek meg az üzletekben. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a minimálisra csökkentett keretnek köszönhetően az 5,5-6 hüvelykes kijelzőjű telefonok mérete is kezelhetővé vált, így még nagyobb kihívást jelentenek a tableteknek. Az új adatok azt mutatják, hogy még mindig meglepően sokan választják a legegyszerűbb, ennek megfelelően viszonylag olcsó táblagépeket, és a vártnál lassabban nő az átalakítható, valamint a szétválasztható eszközök iránti kereslet.
A meghatározó gyártók közül az Apple nemcsak megtartotta, de meg is tudta erősíteni vezető pozícióját. Az amerikai társaság több mint 10 millió iPadet tudott eladni a harmadik negyedévben, ez 11 százalékot meghaladó bővülést jelentett 2016 hasonló időszakához képest, és a vizsgált periódusban a teljes piac több mint negyedét tudhatta magáénak a cég.
Jóval nehezebb időszakon van túl a Samsung, a dél-koreai vállalat közel 8 százalékos csökkenéssel zárta a harmadik negyedévet. Az Amazon rendkívül agresszív árazási politikájának köszönhetően ugyanakkor villámgyorsan növeli a forgalmát, a július–szeptemberi időszakban például majdnem 39 százalékos bővülést értek el éves összevetésben, és 4,4 millió tabletet adtak el. Kérdés, hogy hosszabb távon mennyire lesz tartható a rendkívül nyomott ár, hiszen volt olyan akció a vizsgált periódusban, amikor egy 7 hüvelykes táblagépüket 30 dollárnál is olcsóbban lehetett megvenni.
A Huawei utolérte a Lenovót, így a negyedik-ötödik helyen holtverseny alakult ki a gyártói rangsorban. Mindkét cég jelentősen növelte forgalmát, a Huawei közel 19, míg a Lenovo majdnem 9 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.