BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az italgyártók elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat

2030-ig az ásványvíz- és üdítőital gyártók 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban.

Az ásványvíz- és üdítőital gyártók 2030-ig 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban, és valamennyi cég saját kampányt indít az italcsomagolások szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség keddi bejelentése szerint a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat.

A szövetség indokoltnak tartja, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létrejöjjön Magyarországon, amelynek termékeit ismét italpalackok gyártására lehetne felhasználni.

A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.

Fotó: JOEL SAGET / AFP

Közleményében a szövetség arra hívja fel a figyelmet, hogy az elmúlt évek innovációs tevékenységének köszönhetően 2010-hez képest az ásványvizes és üdítőitalos műanyag palackok átlagsúlya 20 százalékkal csökkent,

a PET palackok így az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.

A szövetség tagjai az államnak fizetett környezetvédelmi termékdíjjal évente mintegy 3 milliárd forinttal járulnak hozzá az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtéséhez és hasznosításához.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.