A sárospataki Tokaj-Hegyalja Egyetem (THE) fennhatósága alá tartozó Tokaj Wine Business Institute (TWBI) szeptemberben elindítja az egyéves borüzletimenedzser-képzését – írja közleményében az egyetem. A VG TOP 100 magyar bor című kiadványának zsűrijét is vezető Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus irányításával létrejött posztgraduális iskola páratlanul rugalmas, ugyanakkor nemzetközileg is magas színvonalú tananyaggal várja a hallgatókat.
A szakmai értéket a dijoni székhelyű School of Wine & Spirits Business at Burgundy School of Business-szel (BSB) kötött együttműködés is garantálja.
A Tokaj Wine Business Institute a neves külföldi „Wine Business Institute” intézmények példájára alakult meg, oktatási és kutatási tevékenységet egyaránt végez. A TWBI megalapításával a Tokaj-hegyaljai borvidék újra elfoglalja regionális vezető szerepét a borszakmai képzés terén, és világszerte erősíti a hazai és regionális borszakemberek pozícióit. Az intézet szakmai partnerségre lépett a BSB-vel, de olyan hazai szakemberekre is támaszkodik, akik eddig is sikeresen képviselték a magyar borszakmát a nemzetközi porondon.
„A TWBI megalapításával új minőséget teremtünk a magyar borszakmai képzésben, és felhelyezzük a Tokaj-Hegyalja Egyetemet a nemzetközi wine business képzés térképére, regionális vezető szerepet kialakítva – hűen Tokaj gazdag hagyományaihoz” – mondta Stumpf István, a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke. „A borüzletimenedzser-képzés az első lépés a TWBI kínálatának kiteljesítése irányában. Hosszú távú terveink között szerepelnek további nemzetközi, borszakmai vezetőket célzó képzések, amelyeket szintén elismert nemzetközi partnerekkel tervezünk megvalósítani” – közölte Stumpf István.
A borüzletimenedzser-képzés abban is egyedülálló, hogy megismerteti hallgatóit a jelenlegi borászati, borgazdálkodási irányzatokkal, ezzel párhuzamosan olyan iparág-specifikus üzleti és közgazdasági ismeretekkel látja el őket, amelyekkel akár nemzetközi szinten is vezetőkké, úttörőkké válhatnak a borpiacon.
Az angol nyelvű posztgraduális képzés során a hallgatók Wine Business Manager diplomát szereznek.
A TWBI együttműködő partnereivel, a magyar gazdaság elkötelezett szereplőivel közösen támogatja a jövő borászait, ezért legsikeresebb hallgatóik akár teljes tandíjmentességet magában foglaló ösztöndíjakat is nyerhetnek.
„A borfogyasztás világszerte soha nem látott mértékűvé vált, és a növekedésnek koránt sincs még vége. Ugyanakkor a kínálat a keresletet meghaladó mértékben növekszik, és ebben a kiélezett versenyben szolid szakmai ismeretekre van szükség a sikeresség elérése és fenntartása érdekében. Tokaj maga a tradíció, ezt az évszázados hitelességet párosítjuk a Tokaj Wine Business Institute képzése során a modern közgazdaságtan alapvető ismereteivel, köztük a kreatív bormarketing, a hatékony értékesítési technikák és a digitális megoldások oktatásával” – nyilatkozta Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója. Mint mondta, a borüzletimenedzser-képzést elsősorban gazdasági képzettséggel nem rendelkező fiatal borászoknak és borászati ismeretekkel nem rendelkező kereskedelmi szakembereknek ajánlják.
Közép-Európában egyedülálló ez a képzés, ennek megfelelően nemcsak Magyarországról, hanem a környező országokból is számítunk érdeklődőkre. A TWBI létrehozása ugródeszka a magyar és régiós borszakembereknek, hogy fenntartható és nemzetközileg értelmezhető piaci teljesítményt nyújthassanak
– mondta Fiáth Attila.
„Burgundia és Tokaj, az első pillantásra nagy különbségek valójában óriási közös halmazt adnak ki: a tradíciók iránti elkötelezettségre és a modern bortrendeknek felkarolásának szintézisére épít mindkét világhíres régió. Hiszünk benne, hogy a Dijonban bevált oktatási módszertannal a TWBI-n is hozzá tudunk járulni a régió versenyképességének javításához” – mondta Steve Charters (MW, PhD, HDR), a dijoni BSB Wine & Spirits tanszékének professzora.
A tavaly alakult Tokaj-Hegyalja Egyetem szőlész-borász képzése és a TWBI ősszel induló, nemzetközileg is egyedinek számító képzései Tokaj-Hegyalja megújulási folyamatának egyértelmű jelei. Tokaj páratlan brand a nemzetközi borszakmában, oktatási és kutatási tevékenységével a sárospataki intézmények küldetésüknek tekintik ennek az örökségnek az ápolását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.