A hazai barna héjú vöröshagyma leggyakoribb ára 220, míg az Ausztriából származó átlagára 252 forint volt kilogrammonként a múlt héten, ami a hazai esetében 63 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos heti árat – közölte legfrissebb adatait az Agrárközgazdasági Intézet (AKI). Egy hónappal ezelőtt ennél mérsékeltebb drágulásról számolt be az AKI: akkor a vöröshagyma 200 forintos leggyakoribb áron került a kínálatba, ami 48 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A belpiaci, lila héjú vöröshagymát a tavalyinál 34 százalékkal drágábban, kilónként 335 forintért mérték, míg a holland importáru ennél mérsékeltebben, 25 százalékkal drágult, és 312 forintos átlagáron kínálták. A 45 milliméteresnél nagyobb méretkategóriájú, hazai termesztésű fokhagyma az egy évvel korábbit csaknem 14 százalékkal meghaladó, 1250 forintos leggyakoribb áron került a választékba.
A vizsgált időszakban valamennyi lédig kiszerelésű belpiaci káposztaféle leggyakoribb ára emelkedett az előző év azonos hetéhez viszonyítva: a kínai kelé 2 százalékkal, 245 forintra, miközben a fejes káposztát 55 százalékkal drágábban, 225, a kelkáposztát 43 százalékkal többért, 335, a brokkolit 33 százalékos áremelkedéssel, 800 forintért, a hazai 16 centiméteresnél nagyobb méretű karfiolt pedig 40 százalékos drágulás mellett, 385 forintos kilogrammonkénti áron értékesítették. Az ugyanilyen méretű importkarfiol ennél drágábban, 450–475 forintos heti átlagáron került a választékba. Ugyanakkor csökkent a hazai karalábé darabára: 200-ról 190 forintra).
A kolumbiai és az ecuadori származású banán az előző évi 49. hetinél 60, valamint 63 százalékkal magasabb, 580, illetve 636 forintos kilónkénti átlagáron szerepelt a kínálatban, míg a Törökországból importált citrom 680 forint volt. A hazai almafajták körül
a jonagold és a jonagored kilogrammonkénti 288, a gala 300 és a starking 328 forint leggyakoribb ára megegyezett a 2021. évi azonos hetivel, míg az idared almáé 5 százalékkal emelkedett, 275 forintra.
Egy kiló belpiaci tisztított dió jellemző termelői ára 2800 forint volt, ami 14 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.