Az egyszerűen Coupé névre hallgató karosszériánál nem csak felépítés tekintetében ragaszkodtak a BMW mérnökei a hagyományokhoz: nincs például túlméretezett vese a kocsi orrán, a hangsúly a vezetési élményen van. Ez rögtön a vezetési pozícióval indul, a hosszú ajtót feltárva mélyre kell beülnünk, nyújtott lábbal, a padlóhoz közel foglalunk helyet a jó oldaltartású sportülésekben, a vastag, megformált karimájú kormányt közel lehet húzni.
Sötétben még hatásosabb az egész, hiszen a hangulatvilágítás nemcsak a hagyományos fényekből áll, hanem az ajtókárpiton látható, az M színeit felvonultató motívum is meg van világítva hátulról – pazar! Persze az M Sport csomag felára is az (1 729 000 forint), de a lendületesebb lökhárítók és a látványos hangulatfény mellett többek között sportfutóművet, változó áttételű kormányzást is kapunk, és végül is ezekről szól ez az egész autó. A második sor a fej- és lábtér tekintetében is csak szimbolikus.
A motortérbe a régi ismerősnek számító 2,0 literes, négyhengeres turbódízel kerül, amelynek a munkáját egy 11 lóerős indítógenerátor is segíti. Az utóbbiból annyit érzékel a sofőr, hogy az alapnak számító Comfort menetprogram azt nyújtja, amit pár évvel ezelőtt még a takarékos Eco Pro: gázelvételre vitorlázni kezd az autó. Aztán a következő alkalommal azt tapasztalja, hogy mégis van némi lassulás. Az egyhetes együttlét során nem sikerült felfedezni rendszert abban, hogy mikor lesz szabad gurulás vagy épp lassulás a válaszreakció, vélhetően összefüggésben van a lágy hibrid rendszer energiaellátását biztosító 48 voltos akkumulátor töltöttségével – a lassulás az energia-visszatermelésnek köszönhető –, de erről nem informál a műszeregység. Aztán itt van a tétova indulás álló helyzetből. Eltelik vagy 1 másodperc, mire ténylegesen mozgásba lendül az autó – életre kel a motor, fokozatba kapcsol a váltó, és hajrá –, ami a hosszú orr miatt amúgy is nehézkes mellékutcából való kikanyarodást tovább bonyolítja. Mindez arra készteti a sofőrt, hogy a Dynamic módban elérhető egyedi beállításokkal megszabaduljon az autó működésének spórolós elemeitől.
Ha azonban már mozgásban van a 220d Coupé, csak dicséretet érdemel a működése. Persze a 8 fokozatú váltó itt is szereti elejteni a fordulatot, de egyrészt adott a manuális beavatkozás lehetősége, másrészt nagy gázadással arra a pár pillanatra izgalmi állapotba lehet hozni a váltót, amíg például előzünk. Pontos a kormányzás, jól adagolható és hatásos a fék, izmosan húz a nyomatékos dízel, jó a tapadás, még nedves úton sem ficánkol az autó – csak ha nagyon akarjuk.
Eközben a komfortra sem lehet panasz, jól elnyeli az egyenetlenségeket a futómű, de a rövid rugóutak miatt azért sokat mozog a karosszéria. A négyhengeres dízel ideális választás, ha kell, partner a tempós autózáshoz, de a fogyasztása elfogadható keretek között marad: a 7,1 literes tesztátlag lehetett volna alacsonyabb, ám a korábban említett viselkedés miatt az idő túlnyomó többségében a sportos üzemmódban haladt az autó.
A teszt során csupán egy olyan rossz tulajdonsággal találkoztam, amellyel nehezen lehet együtt élni: a biztonsági öv kialakítása. A hosszú öv kikapcsolás után elkezd visszacsévélődni, de jellemzően csak félig, és megakad, a fém övcsat pedig pont az ajtókivágásba lóg: 10-ből 8-szor kézzel kellett visszaráncigálni az övet a helyére, hogy aztán be lehessen csukni az ajtót. Az M Sport csomaghoz járó remek sportülések támláján nincs övvezető fül, szóval marad az odafigyelés.
• vezetési élmény
• pontos kormányzás
• hangulatfény
• szűk második sor
• lassú indulási reakció
• nehezen visszacsévélődő biztonsági öv
Az elektrifikáció közben is jutott ideje és energiája a BMW-nek egy remekül vezethető autó megépítésére, ami még a 2,0 literes dízellel is képes elvarázsolni az embert. Egyedül a biztonsági öv visszacsévélésén változtatnék, hogy az ajtócsukás élménye is felhőtlen legyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.