A brit-kínai eredetű MG márka 1 százalékos részesedést szakított ki a magyarországi újautó-piacból 2022 végére, miután tavaly szeptemberben megkezdődött a magyarországi forgalmazása – ismertették az MG Motor Hungary vezetői csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Középtávon – 2025-ig – reálisnak tűnik a 3 százalékos részesedés elérése – tették hozzá.
Markó Zoltán márkaigazgató a dinamikus kezdést részint annak tulajdonította, hogy az importőr értékesítési stratégiájának köszönhetően nem volt készlethiány, már tavaly 600 jármű állt a kereskedések rendelkezésére, és ebből az év végéig 294-et helyeztek forgalomba.
Az idei, első teljes évben 2500 autót fognak eladni a tervek szerint.
A Duna Motors Disztribúció Kft. 2022 márciusában jelentette be, hogy az MG megjelenik a magyar piacon is, miután
a Duna Autó cégcsoport megkapta a márka magyarországi importőri feladatait.
Tovább zsugorodik az újautó-piac itthon, ám ez a Toyotát nem hatja meg, újabb nagy dobásra készülA világ vezető márkájának minden esélye megvan, hogy idén tovább erősítse pozícióját a magyarországi újautó-piacon. Új modellek érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elektromos kocsik, miközben az áraikat továbbra is az Ukrajnában zajló háború határozza meg. |
Az MG (Morris Garrages) márkát tulajdonosa, a kínai SAIC Motor Corporation újra kívánja pozicionálni Európában. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén indította el a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márkát azóta már 26 nyugat-európai országban forgalmazzák, a régióban 686 MG-márkakereskedés és -szervizpont működik, számukat 840-re kívánják bővíteni.
Magyarországon jelenleg 22 tagú a márkakereskedői hálózat, a tervek szerint az év végére már 25-26 kereskedő foglalkozik majd a márkával.
Az MG volumenmodellekkel lát neki piaci pozíciója kiépítésének Magyarországon, ezek között benzines, elektromos és
plug-in hibrid változat is van.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy eddig főleg magánügyfelek vásárolták a márkát, arányuk az értékesítésben 80 százalékos. Az importőr arra számít, hogy a gazdasági körülmények szigorodása a magánvevők elmaradását fogja eredményezni, így más márkákhoz hasonlóan az MG-nek is a céges vevők felé kell fordulnia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.