Az ellátási láncok akadozása miatt az elmúlt néhány évben azt lehetett tapasztalni, hogy egy-két éves várólistáról lehetett csak új autóhoz jutni. Mivel nem lehetett a szalonokban vásárolni, ezért az utakról sem pörögtek ki az autók, a használt kereskedések udvarai szellősek maradtak. Ez a trend odáig fajult, hogy a végén már a használt autók közül sem lehetett válogatni, az ügyfelek azt vitték, amit éppen el tudtak érni. 2022 második felére az ellátás rendeződött az új autók piacán, amire elsősorban azok a cégek ugrottak rá, amelyek elhalasztották a flottájuk cseréjét.
A flottaváltások hatására ismét feltöltődtek a használtautó-kereskedések, viszont azt lehet látni, hogy az árak nem mozdultak ennek megfelelően lefelé. Jelenleg nyugodt a piac Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint. Mint mondta, másfél évvel ezelőtt az volt a trend, hogy a vásárlók egymást licitálták felül az elérhető autóért, ma már ez nem jellemző.
Ebben a pillanatban platózik a piac, azt viszont nem lehet megmondani, hogy az év második felére történik-e lefelé mozgás az árban.
Dübörög a használt autók piacaSosem cserélt még gazdát ennyi használt autó egy év alatt hazánkban, mint tavaly. |
A szakértő arról is beszélt, hogy az alku hamarosan eltűnik a magyar autópiacról. A gyártók igyekeznek bevezetni egy, a Tesla módszeréhez hasonló ügynöki modellt, aminek két hatása lesz. Egyrészt a gyártók határozzák majd meg az árakat központilag, így a kereskedőknek mint közvetítőknek már nem lesz ráhatásuk az árakra. Másrészt, és ez a fontosabb, az értékesítést az online térbe terelik ezzel, hiszen amikor az árak egységesek, felesleges több kereskedést is megnézni a jobb ajánlatok miatt. Az online értékesítés természetesen a költségoptimalizálás miatt fontos a gyártóknak.
Halász Bertalan szót ejtett a kínai márkák térnyeréséről Európában. Mint mondta, az MG megjelenése csak a kezdet. Iparági bennfentes hírek szerint több kínai gyártó is keresi a forgalmazói lehetőségeket Kelet-Európában, illetve ezen belül Magyarországon is. Az MG jelenleg a rendkívül alacsony áraival igyekszik mélyen gyökeret verni az európai utakon, a kínai versenytársak megjelenése pedig tovább élezheti az árversenyt a régióban.
Keresse a VG Podcastet a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.