A Magyar Suzuki arra kereste a választ legfrissebb felmérésében, hogy milyen mértékben érinti a gazdasági helyzet a háztartások költségvetését. Nem meglepő módon, kevés kivételtől eltekintve mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az árváltozásokat. A válaszadók 53,1 százaléka súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7 százaléka kisebb mértékben. A kutatásban részt vevők többsége egyszerre 2-4 területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait. 20,6 százalék ennél is több helyen spórol, közel ennyien vannak azok, akik csak egy szegmensben, vagy egyáltalán nem.
A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben. A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8 százalék) és a nyaralásokat (48,9 százalék) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltjük meg a kosarunkat. Az autóhasználat meglepő módon csak az ötödik helyen szerepel a listán. Ezt követik a sorban a rezsi, illetve a szabadidős költségek.
A tanulásra, képzésre, valamint a testi, lelki egészségünk megőrzésére szánt pénzt viszont úgy tűnik, hogy csak végső esetben vágjuk vissza.
Rossz hír azoknak, akik olcsó és fiatal használt autót szeretnénekBrutálisan megdrágultak a használt kocsik az elmúlt egy évben: egy Ford Focusért már több mint ötmillió forintot kell fizetnünk, miközben a Volkswagen Golf árát is rendesen megkérik. A Világgazdaság által megkérdezett szakértő szerint a magánvásárlók többsége mégis marad ezen a piacon, és igyekszik néhány millió forintért jó állapotú gépjárműhöz jutni – egyre kevesebb sikerrel. |
A Magyar Suzuki kutatásából egyértelműen kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4 százalék), a válaszadók 66,9 százaléka ezért nem korlátozza a használatát.
Vannak azért olyanok, akiknek ezen a téren is áldozatokat kell hozniuk. A legtöbben úgy húzzák meg a nadrágszíjat az autózásban, hogy igyekeznek csak a napi rutinra szorítkozni az autóhasználatuk során, de akadnak olyanok is, akik csak bizonyos napokon vagy napszakokban ülnek be a járművükbe.
Az alternatív közlekedési módokat, mint a tömegközlekedés, az eddig leginkább autóval közlekedők 17,2 százaléka építette be a mindennapi életébe.
A kutatásban részt vevők 9,3 százaléka többedmagával utazik, hogy így osztozzon az üzemanyagköltségeken, 6,7 százalék pedig növelte az otthoni munkavégzés arányát a korábbiakhoz képest.
Különböző okok miatt, de a válaszadók döntő többsége (81 százalék) nem tervez autóvásárlást 2023-ban.
Nem váltaná le a kocsiját 49,6 százalék, míg a műszaki állapota nem indokolja, 39,9 százalék pedig egyszerűen nem engedheti meg magának a jelenlegi helyzetben a járműve cseréjét. Azok, akik mégis belevágnak, leginkább a használtautó-piacon nézelődnek. Ezen belül is inkább a hagyományos, kizárólag belső égésű motorral működő modellek iránt érdeklődnek.
A teljes ágazat elkötelezett az autóipar zöldátállása mellett mind a gyártás, mind pedig a termékek szintjén, de a környezettudatos autózás elterjedéséhez elengedhetetlen a vásárlói bázis, az igények és a technológia találkozása, az edukáció és a megfelelő infrastruktúra. A kutatásunk eredményeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy a lakosság számára ismeretlen még ez a terület, keveset tudnak róla, nagyon újnak, sok esetben drágának látják még a technológiát, ezért bizalmatlanok, kivárják, hogy milyen megoldások születnek még az elektromos hajtás mellett, remélik továbbá, hogy idővel csökkennek az árak is
– mondta Bonnár Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.