„Ez az év számunkra nem csak a Porsche 75. évfordulója miatt különleges, ugyanis az idén ünnepli a márka hazai importőre, a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. a 30. születésnapját. Az első márkakereskedésünk éppen három évtizede nyitotta meg a kapuit Budapesten, a Fáy utcában, a hálózat pedig időközben hét márkakereskedésre bővült. Ennek egyik ékkövét jelenti a Porsche Centrum Budapest, ahol exkluzív Porsche-modellek értékesítése és szervizelése folyik” – mondta Nagy Szabolcs, a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. ügyvezetője az ország legnagyobb Porsche-találkozóján, Az álmok fesztiválján. Az eseménynek a nemrég átadott, 200 millió eurós (73,58 milliárd forint) beruházásból megvalósított multifunkcionális, autó- és motorsportra egyaránt alkalmas balatonfőkajári versenypálya, a Balaton Park Circuit adott otthont.
A 623 Porschét felvonultató rendezvényen a kiállított járművek között olyan exkluzív példányokkal is találkozhatott a közönség, mint a 918 Spyder vagy a 911 R, de többek között Besenyei Péter műrepülő világbajnok bemutatója, különleges Porsche-modellek kiállítása, vezetési programok, TAG Heuer szlalomverseny, Follow the Flow-koncert és autós parádé várta a legendás német márka tulajdonosait.
A Porsche első hibrid szupersportkocsijából, a 918 Spyderből 918 darabot gyártottak 2013 és 2015 között, az ára manapság egymillió euró (367,92 millió forint) felett van, míg az egyik utolsó szívómotoros sportautójából, a 911 R-ből mind a 991 elkelt elővételben 2016 elején 189 544 eurós alapáron (akkor 58,76 millió forint).
A jubileumi fesztiválon a jótékonyság is kiemelt szerepet kapott: a Porsche és a Youngart együttműködésével létrejött műalkotásra, az 50 különálló elemből felépülő, életnagyságú Porsche 911-es modellre lehetett licitálni. Az alkotásért 2,1 millió forintot adtak. A beérkezett összeget a Szintlépés Alapítványnak ajánlották fel, amely gyermekotthonokban élő gyermekeknek nyújt segítséget.
A luxusszegmens Magyarországon marginális, az idei első negyedévben a teljes piac 0,42 százalékát adta, ami azt jelenti, hogy 10 ezer eladott új autóra 42 luxuskocsi jutott.
A Porsche Inter Auto Hungaria Kft. – amely a világon hatodikként kapta meg a hivatalos Porsche Classic Partner címet – 110 milliárd forintos bevétellel és 5 milliárdos eredménnyel zárta 2022-t. Története során ez volt az első év, amikor átlépte a 100 milliárd forintos határt.
A cégnél úgy számolnak, hogy a 2023-ban megkötött szerződések száma a tavalyi évhez képest körülbelül 40-50 százalékkal visszaesik.
A mértékadó DataHouse kimutatásai alapján az első három hónapban a legkelendőbb Porsche-modell, a Panamera volt, amelyből március végéig nyolcat értékesítettek itthon. A verziói közül
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.