„Torsten, csak akkor álljanak elő elektromos autóval, ha az egy igazi Rolls-Royce lesz” – emlékezett vissza a Rolls-Royce vezérigazgatója az ügyfeleik aggodalmaira, amikor először előálltak az elektromos autó ötletével. Torsten Müller-Ötvös elmondta, hogy megfogadták az intelmeket, és addig dolgoztak a Spectre tervein, ameddig egy ízig-vérig Rolls-Royce gördült le a gyártósorról.
Az első feltűnő pont, ami egyértelműsíti, hogy a brit luxusgyártó termékéről van szó, az az árcédula.
A Spectre kezdő ára 420 ezer dollár (nagyjából 175 millió forint), amely valódi Rolls-Royce-árazás.
A cégnek ugyan ez az első sorozatgyártású elektromos autója, de már 2010-ben is kísérleteztek a technológiával. Ekkor még egy Ghost modellt szereltek fel elektromos meghajtással, de Müller-Ötvös szerint szerint ez a megoldás még nem volt elég fejlett ahhoz, hogy a cégérhez méltó elektromos autót dobhassanak piacra. A vezérigazgató szerint a Spectre lett az az EV-autó, ami minden tekintetben és kompromisszumok nélkül Rolls-Royce – írta meg a Yahoo.
Hiába méregdrága a Rolls-Royce új csodaautója, máris százak állnak sorba érteA CNBC értesülései szerint csak az Egyesült Államokból 300 rendelést adtak le az alig egy napja bemutatott autóra. |
A Spectre rengeteg dicséretet kapott a gyönyörű dizájnja miatt. A kaszni a tipikus Rolls-Royce külsőt idézi fel, már-már klasszikusnak is tekinthető. A korábbi modellekkel szemben az orrán erőteljesen jelenik meg a szellőzőrács, amelyet két oldalról vékony szögletes fényszórók szegélyeznek, baljós, de mégis vonzó külsőt adva a kocsinak. Az ajtók a menetiránynak hátrafelé nyílnak.
A legkülönlegesebb a beltér. A Spectre belső kialakítása letisztul, kissé hűvös légkört teremt, azonban, ami a legizgalmasabb, a kialakítás miatt fel sem tűnik, hogy elektromos autóról van szó. Aki beszáll az autóba, az tudni fogja, hogy ez egy Rolls-Royce, azt viszont már jelezni kell majd, hogy egyébként egy EV-járműben ül az ember.
Menet közben a Spectre érdekes megoldást tartalmaz. Az autót dupla elektromos motor hajtja 102 kilowattórás akkumulátorral. A 577 lóerős autó 4 másodperc alatt gyorsul száz kilométer per órára. A tesztelők szerint ami igazán különlegessé teszi az élményt, hogy a Spectre úgy megy, mintha lebegne a föld felett. Azt is kiemelték, hogy szinte hangtalan, és rendkívül egyenletesen lehet vele haladni.
A teljesítménye nem eget rengető, mint egyes sportmárkáknál, de ez vélhetően szándékosan van így. Egy Rolls-Royce-tulaj nem azt akarja, hogy kitörjön a nyaka a lendülettől, amikor elindul, hanem olyan simán akar siklani az úton, mint ahogy a kés szántja a vajat. Ez a Rolls-Royce-stílus, amit a Spectre teljes mértékben biztosít
– erről a BMWBLOG főszerkesztője, Horatiu Boeriu beszélt.
A szakértő hozzátette, hogy a Spectre átment a „pezsgőteszten”. Ez egy a luxusautóknál használt próba, amellyel azt mérik fel, hogy mennyire egyenletes az autó meghajtása.
A teszt lényege, hogy még egy agresszív sofőrrel is az autónak olyan egyenletesen kell gyorsulnia, hogy az utas poharából egy csepp pezsgő se csöppenjen ki.
A tesztekben azt is kiemelték, hogy a Spectre nem csak az üvegsima úton hozza a lebegő érzést. A hibás, repedezett vagy egy belváros forgalmas, kereszteződésekkel szabdalt utcáin is olyan élmény a Spectre vezetése, mintha repülne a sofőr.
A Spectre egyetlen gyenge pontja a hatótávolsága. A Rolls-Royce elektromos autója
egy töltéssel nagyjából 420 kilométert tud megtenni,
ami lényegesen kisebb az újabb EV-járművek teljesítményéhez képest.
A cég azonban ehhez hozzátette, hogy a Spectrének nem kell messzire menni, szóval lényegtelen a hatótávolság. A vállalat úgy látja, hogy ilyet az vesz, akinek már több autója is van, így a hosszabb utakra másik járművet választhat. Az előrendelések 60 százaléka már meglévő Rolls-Royce ügyfelektől származik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.