BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A biztató júniusi számok után nagyot koppant a magyar újautó-piac

A júliusi adatok újfent kegyetlenül rávilágítottak arra, hogy milyen ínséges időket él a hazai autópiac: hiába a régi megrendelésekkel felhabosított értékesítési adatok, a legutóbbi hónapban ennek ellenére mindösszesen 8340 személygépkocsit értékesítettek, ami 6,9 százalékkal kevesebb, mint 2022-ben ugyanekkor.

Legutóbb arról írtunk a forgalomba helyezett új járművek kapcsán, hogy vegyes a kép, mert bár a lélektani határnak számító tízezres darabszámot sikerült elérni itthon júniusban, a második negyedév mérlege így sem fordult át pozitívba (a visszaesés 2,4 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest). 

A júliusi adatok aztán újfent kegyetlenül rávilágítottak arra, hogy milyen ínséges időket él a magyar autópiac: hiába a régi megrendelésekkel felhabosított értékesítési adatok, a legutóbbi hónapban ennek ellenére mindösszesen 8340 személygépkocsit adtak el vagy át, ami 6,9 százalékkal kevesebb, mint 2022-ben ugyanekkor. 

A kilátások tehát továbbra sem kedvezők, ráadásul az aktuális gazdasági környezet, valamint az Európai Unió egyre szigorúbb követelményrendszerének hatásait talán már soha nem fogja tudni levetkőzni az iparág, vagyis a robbanómotoros kocsik inkább drágábbak lesznek a jövőben, mintsem olcsóbbak. 

skoda
A Skoda Octavia az idei év slágerautója Magyarországon.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

Milyen autókat vettek júliusban a magyarok?

A márkák rangsorában most sem történt változás az élen, a cseh Skoda a júniusi 1277 átadott kocsival ellentétben ezúttal 1225 darabbal nyerte meg a júliusi versenyt. A második helyen az összetett járműrangsort vezető japán Toyota végzett 1064 autóval, míg a dobogó legalsó fokához a német Volkswagennek már 714 egység is elég volt. 

Újabb fekete hónapon van túl az esztergomi gyártóbázissal rendelkező Suzuki, amely korábban szinte kibérelte magának a pole pozíciót, mostanra azonban inkább az ötszázas, nem pedig az ezres szinthez van közelebb (616 darab). A top ötbe megint befutott a dél-koreai Kia, ehhez 529 eladott személygépkocsi kellett.

A legkedveltebb személygépkocsi-modellek közé továbbra is a Skoda Octaviák, a Toyota Corollák, a Suzuki S-Crossok és Vitarák, illetve a Kia Ceedek tartoznak. 

 

 

Hogy néz ki Magyarország gépjármű-állománya?

A jelenlegi hazai gépparkban a személyautók dominálnak (82,32 százalék), rajtuk kívül egyedül a kishaszonjárművek képesek két számjegyű részesedést felmutatni (10,28 százalék). Idén eddig 85 105 jármű kapott rendszámot itthon, 2022-ben a hét hónap alatt ez a szám 84 162 volt. A DataHouse adatbázisából az is kiolvasható, hogy amíg tavaly január és július között 66 361 darab személygépkocsit regisztráltak, addig ugyanebben a periódusban 2023-ban 1450-nel kevesebbet, 64 911-et.

Érdekesség, hogy a legtöbb (135) márkakereskedés a fővárosban, Budapesten, míg a legkevesebb Nógrád vármegyében van, ahol csupán kilenc szalon közül válogathatnak az érdeklődők. 

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.