Legutóbb arról írtunk a forgalomba helyezett új járművek kapcsán, hogy vegyes a kép, mert bár a lélektani határnak számító tízezres darabszámot sikerült elérni itthon júniusban, a második negyedév mérlege így sem fordult át pozitívba (a visszaesés 2,4 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest).
A júliusi adatok aztán újfent kegyetlenül rávilágítottak arra, hogy milyen ínséges időket él a magyar autópiac: hiába a régi megrendelésekkel felhabosított értékesítési adatok, a legutóbbi hónapban ennek ellenére mindösszesen 8340 személygépkocsit adtak el vagy át, ami 6,9 százalékkal kevesebb, mint 2022-ben ugyanekkor.
A kilátások tehát továbbra sem kedvezők, ráadásul az aktuális gazdasági környezet, valamint az Európai Unió egyre szigorúbb követelményrendszerének hatásait talán már soha nem fogja tudni levetkőzni az iparág, vagyis a robbanómotoros kocsik inkább drágábbak lesznek a jövőben, mintsem olcsóbbak.
A márkák rangsorában most sem történt változás az élen, a cseh Skoda a júniusi 1277 átadott kocsival ellentétben ezúttal 1225 darabbal nyerte meg a júliusi versenyt. A második helyen az összetett járműrangsort vezető japán Toyota végzett 1064 autóval, míg a dobogó legalsó fokához a német Volkswagennek már 714 egység is elég volt.
Újabb fekete hónapon van túl az esztergomi gyártóbázissal rendelkező Suzuki, amely korábban szinte kibérelte magának a pole pozíciót, mostanra azonban inkább az ötszázas, nem pedig az ezres szinthez van közelebb (616 darab). A top ötbe megint befutott a dél-koreai Kia, ehhez 529 eladott személygépkocsi kellett.
A legkedveltebb személygépkocsi-modellek közé továbbra is a Skoda Octaviák, a Toyota Corollák, a Suzuki S-Crossok és Vitarák, illetve a Kia Ceedek tartoznak.
A jelenlegi hazai gépparkban a személyautók dominálnak (82,32 százalék), rajtuk kívül egyedül a kishaszonjárművek képesek két számjegyű részesedést felmutatni (10,28 százalék). Idén eddig 85 105 jármű kapott rendszámot itthon, 2022-ben a hét hónap alatt ez a szám 84 162 volt. A DataHouse adatbázisából az is kiolvasható, hogy amíg tavaly január és július között 66 361 darab személygépkocsit regisztráltak, addig ugyanebben a periódusban 2023-ban 1450-nel kevesebbet, 64 911-et.
Érdekesség, hogy a legtöbb (135) márkakereskedés a fővárosban, Budapesten, míg a legkevesebb Nógrád vármegyében van, ahol csupán kilenc szalon közül válogathatnak az érdeklődők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.