BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Európai Unió megálljt parancsolna a kínai autók európai terjedésének

A következő egy évben az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy az Európába importált kínai elektromos autókat gyártó cégek kapnak-e olyan állami támogatásokat, amik tisztességtelen versenyelőnyt biztosítanak nekik. Az EU-ban a szubvencióellenes szabályok szigorú betartására törekednek. Brüsszel szerint reális esély van arra, hogy a kínai kormány olyan támogatásokat juttat az elektromos autógyártóinak, ami torzítja a tisztességes versenyt.

Az Európai Bizottság hivatalosan is megindította a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek (BEV) behozatalával kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatot - közölte szerdán a brüsszeli testület.

BYD exports 100 electric cars to Thailand
Fotó: AFP

A bizottság sajtóközleménye szerint a vizsgálat arra keresi a választ, hogy a kínai BEV-értékláncok részesülnek-e illegális támogatásban, és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós BEV-gyártóknak. Amennyiben ez a veszély fennáll, az EU megvizsgálja az intézkedések várható következményeit és hatását az akkumulátoros elektromos járművek uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira.

A vizsgálat megállapításai alapján az Európai Bizottság dönt arról, hogy az EU érdekében áll-e a megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatásainak orvoslása szubvencióellenes vámok kivetésével.

A vizsgálat, amelyet Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szeptember 13-án, az Európai Unió helyzetéről szóló beszédében jelentett be, az uniós és WTO-szabályoknak megfelelő szigorú jogi eljárások szerint zajlik majd, lehetővé téve valamennyi érintett fél számára, hogy észrevételeiket, és érveiket ismertessék.

Stratégiai partnere lesz az AutoWallis a BYD-nek

Az AutoWallis Distribution megállapodást írt alá a BYD-vel a magyarországi importőri tevékenység támogatásáról.

A sajtóközlemény szerint, az Európai Bizottság saját kezdeményezésére indította el ezt a vizsgálatot, mivel elegendő bizonyítékot gyűjtött arról, hogy a Kínából az EU-ba irányuló, alacsony árú és támogatott elektromos járművek behozatalának közelmúltbeli megugrása gazdasági fenyegetést jelent az EU elektromos autóiparára.

Az uniós és a WTO-szabályok szerinti jogi követelményeknek megfelelően a vizsgálat megindítását megelőzően konzultációkat folytattak a kínai kormánnyal, mielőtt a vizsgálat megindításáról szóló közleményt közzétették volna.

A vizsgálat az indításától számított legfeljebb 13 hónapon belül lezárul. Amennyiben jogilag indokolt, 

a vizsgálat megindításától számított 9 hónapon belül ideiglenes szubvencióellenes vámokat lehet kivetni, 

a végleges intézkedéseket pedig legfeljebb 4 hónappal később vagy a vizsgálat megindításától számított 13 hónapon belül lehet eszközölni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.