Az Európai Bizottság nyomozói a következő hetekben tehetik közzé vizsgálataik első eredményeit az Európába érkező kínai elektromosautó gyárakról. Ez a vizsgálat dönti majd el, hogy szükséges-e büntetővámokat kivetni az Európába érkező kínai vállalatokra.
Az eljárásban résztvevők nyilatkoztak a Reutersnek és elmondták, hogy az európai elektromosautó-gyártók védelmét kell szem előtt tartani, és szükség esetén büntetővámokkal kell kiegyenlíteni a piaci versenyt. Az is kiderült, hogy
az ellenőrök a BYD-t, a Geely-t és a SAIC-ot fogják vizsgálni.
Az Európai Bizottság nem keresi fel a Kínában gyártott, de nem kínai márkák gyárait, így a vizsgálat a Teslára, a Renault-ra és a BMW-re nem vonatkozik.
Peking szerint egy protekcionista vizsgálatról van szó, a feszültség pedig kiéleződött az Európai Unió és Kína között. A vizsgálatot tavaly októberben indították el és a tervek szerint 13 hónapig fog tartani.
A Reuters megkereste az említett kínai márkákat, de egyedül a Geely reagált a kérdésekre. A vizsgálattal kapcsolatban ugyan nem nyilatkozott a cég, de annyit elmondtak, hogy a vállalat minden törvényt betartott, és támogatja a tisztességes piaci versenyt világszerte.
Erősíti jelenlétét a magyar piacon a kínai autógyártó – BYD-márkakereskedés nyílik BudapestenA BYD kihasználná a Magyarországon induló elektromosautó vásárlási támogatást és még több autót kínálna hazánkban. A Duna Autóval és a Wallis Motorral kötött kiskereskedelmi szerződés után a Schiller Autó Családdal is leszerződött a kínai gyártó, ezzel erősíti jelenlétét a magyar piacon. A Schiller BYD-márkakereskedése februárban nyílik meg Budapesten. A kínai vállalat további szerződések megkötésére törekszik. |
Az Európai Bizottság emberei januárban és februárban érkeznek meg Kínába, hogy felkeressék a gyártókat. Az ellenőrzések során azokat a válaszokat fogják megvizsgálni, amiket a cégek egy korábban kiküldött kérdőívre adtak. Ez a lépés a teljes vizsgálatnak még csak egy kezdeti szakasza, végleges eredményeket majd áprilisra ígér az Európai Bizottság.
A vizsgálatok miatt a múlt héten Kína dömpingellenes vizsgálatot indított az Európai Unióból importált francia brandyk ellen.
A kínai gyártású elektromos járművek részesedése az Európai Unióban 8 százalék, 2025-ig pedig elérheti a 15 százalékot.
Ezek az elektromos autók általában 20 százalékkal olcsóbban kelnek el az unióban, mint az Európában gyártott modellek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.