A kínai, a helyi kategorizálás szerint új energiát használó autók – ami a tisztán elektromos mellett a plug-in hibrideket is tartalmazza – legnagyobb exportpiacán őrségváltás történt, így ma már Brazíliába viszik ezekből a legtöbb a korábbi csúcstartó Belgium helyett – közölte a kínai személyautó-gyártók szövetsége (CPCA) hétfőn.
A növekedés ütemét jelzi, hogy egyetlen év alatt tizenháromszorosára nőtt a Kínából Brazíliába tartó export mennyisége, elérve ezzel a 40163 darabot. A dél-amerikai ország januárban még csak a kínai elektromos autók 10. legnagyobb exportpiacát jelentette.
Nem meglepő, hogy egyre több kínai autógyártó tervez beruházásokat Brazíliában.
A BYD épülő gyára jövőre, a Great Wall Motor üzeme pedig már ebben a hónapban megkezdi a termelést – írja a Reuters.
Azonban hiába a rengeteg elektromos autó, a kínai autók mindent egybevetve legnagyobb külpiaca messze Oroszország maradt, Brazíliának ebben az összevetésben csak a második hely jutott.
Az év első négy hónapjában nemcsak a Belgiumba, de más európai kikötőkbe is kevesebb kínai elektromos autó érkezett, a CPAC szerint különösen nagyot esett a Spanyolországba, Franciaországba, Hollandiába és Norvégiába tartó export. Tehát miköben az Európai Unió dömpingellenes vizsgálattal és protekcionizmussal van elfoglalva, a kínai elektromos autókat eladják más piacokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.