BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Volkswagen a szakadék szélén: siralmas, milyen tempóban zuhan be a német óriás

A harmadik negyedévben is kevesebb járművet értékesített a Volkswagen – főként a kínai piacon és az elektromos autók körében –, mint egy éve. A csoportnál a legnagyobb visszaesés a Bentley-k körében volt.

A Volkswagen csoport a harmadik negyedévben ismét kevesebb autót adott el, mint egy évvel ezelőtt a konszern honlapján pénteken publikált jelentés alapján. A csökkenés a kínai piacon és az elektromos autók körében volt kiemelkedő.

Commissioner for Eastern Europe Carsten Schneider visits VW plant in Zwickau23 February 2023, Saxony, Zwickau: Finished, fully electric vehicles from the Volkswagen plant in Zwickau stand in a parking lot at the factory. The Federal Government Commissioner for Eastern Germany visited the plant on Thursday (Feb. 23, 2023). In addition to VW vehicles, cars from the group's Audi and Seat brands also come off the production line at the plant. The vehicles are based on the Modular Electric Toolkit. Volkswagen has converted the site, which employs around 9,000 people, into a purely electric vehicle factory at a cost of 1.2 billion euros and has now completed the transformation to an e-site. Photo: Hendrik Schmidt/dpa (Photo by HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Folytatódik a Volkswagen hanyatlása / Fotó: AFP

A július és szeptember közötti hónapokban a cégcsoport világszerte 2,176 millió járművet szállított le az ügyfeleinek az összes márkájából, 7,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. A visszaesés mértéke növekedett az előző negyedévhez képest, amikor 3,8 százalékkal csökkentek a kiszállítások éves bázison. 

A Volkswagen alapmárka 6,6 százalékot, a Volkswagen haszongépjárművek részlege pedig 11,8 százalékot veszített. Csak a Skoda (6 százalék) és a Lamborghini (18,7 százalék), valamint a teherautó-leányvállalat, a Traton (4,8 százalék) tudott növekedést elérni az értékesítésekben. 

A nagy tételben forgalmazott márkák között az Audi szenvedte el a legnagyobb, 16 százalékos visszaesést. 

A Bentley 35,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 1900-at. A nagy forgalmú piacok között a kínai értékesítések csökkentek a legnagyobb mértékben, 15,0 százalékkal, míg a többi ázsiai országban – kisebb tételben ugyan, de – 23,4 százalékkal estek vissza az értékesítések. Nyugat-Európában 7,0 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában pedig 3,7 százalékkal csökkentek a konszern értékesítései. A fenti régiókban elszenvedett visszaesést nem tudta kompenzálni az észak-amerikai, dél-amerikai és közel-keleti/afrikai eladások növekedése. 

Az év első három negyedévében 6,524 millió járművet szállított le a konszern, 2,8 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Az első három negyedév forgalmát is a kínai eladások 10,2 százalékos csökkenése húzta le. Elektromos járművekből is kevesebbet értékesített a konszern, az év első három negyedévében 506 ezret, 4,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A harmadik negyedévben a csökkenés mértéke 9,8 százalékra fokozódott, 189 ezer autó értékesítésével.

Így döfte combon magát az európai gazdaságpolitika – romokban a kontinens ipara

Mi a közös a Dunaferrben, a Volkswagenben és a Northvoltban? Az, hogy együtt szimbolizálják az európai ipar összeomlását. Mára gyakorlatilag alig maradt olyan iparág, amely Európában ne szorult volna ki a világ élvonalából. Brüsszel a Draghi-jelentéssel felébredt Csipkerózsika-álmából, ám kérdés, hogy nem túl későn-e, amikorra már végérvényesen visszafordíthatatlanná váltak a folyamatok.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.