A Volkswagen csoport a harmadik negyedévben ismét kevesebb autót adott el, mint egy évvel ezelőtt a konszern honlapján pénteken publikált jelentés alapján. A csökkenés a kínai piacon és az elektromos autók körében volt kiemelkedő.
A július és szeptember közötti hónapokban a cégcsoport világszerte 2,176 millió járművet szállított le az ügyfeleinek az összes márkájából, 7,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. A visszaesés mértéke növekedett az előző negyedévhez képest, amikor 3,8 százalékkal csökkentek a kiszállítások éves bázison.
A Volkswagen alapmárka 6,6 százalékot, a Volkswagen haszongépjárművek részlege pedig 11,8 százalékot veszített. Csak a Skoda (6 százalék) és a Lamborghini (18,7 százalék), valamint a teherautó-leányvállalat, a Traton (4,8 százalék) tudott növekedést elérni az értékesítésekben.
A nagy tételben forgalmazott márkák között az Audi szenvedte el a legnagyobb, 16 százalékos visszaesést.
A Bentley 35,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 1900-at. A nagy forgalmú piacok között a kínai értékesítések csökkentek a legnagyobb mértékben, 15,0 százalékkal, míg a többi ázsiai országban – kisebb tételben ugyan, de – 23,4 százalékkal estek vissza az értékesítések. Nyugat-Európában 7,0 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában pedig 3,7 százalékkal csökkentek a konszern értékesítései. A fenti régiókban elszenvedett visszaesést nem tudta kompenzálni az észak-amerikai, dél-amerikai és közel-keleti/afrikai eladások növekedése.
Az év első három negyedévében 6,524 millió járművet szállított le a konszern, 2,8 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Az első három negyedév forgalmát is a kínai eladások 10,2 százalékos csökkenése húzta le. Elektromos járművekből is kevesebbet értékesített a konszern, az év első három negyedévében 506 ezret, 4,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A harmadik negyedévben a csökkenés mértéke 9,8 százalékra fokozódott, 189 ezer autó értékesítésével.
Így döfte combon magát az európai gazdaságpolitika – romokban a kontinens ipara
Mi a közös a Dunaferrben, a Volkswagenben és a Northvoltban? Az, hogy együtt szimbolizálják az európai ipar összeomlását. Mára gyakorlatilag alig maradt olyan iparág, amely Európában ne szorult volna ki a világ élvonalából. Brüsszel a Draghi-jelentéssel felébredt Csipkerózsika-álmából, ám kérdés, hogy nem túl későn-e, amikorra már végérvényesen visszafordíthatatlanná váltak a folyamatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.