A német autóipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent októberben a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken közzétett eredményei szerint.
Az Ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 27,7 pontra, több mint kétéves mélypontra csökkent a szeptemberi mínusz 23,4 pont után.
Úgy tűnik, hogy az erősödő verseny – különösen az Európán kívüli szereplőkkel – egyre inkább megviseli a német autóipart.
Továbbra is tart a válság a német autóiparban – kommentálta az eredményeket Anita Wölfl, az Ifo vezető ágazati szakértője.
A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor októberben mintegy négyéves mélypontra, mínusz 27,5 pontra romlott a szeptemberi mínusz 14,5 pontról. Az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai ugyanakkor kissé javultak az előző hónaphoz képest, az indikátor mínusz 27,9 pontra emelkedett az év tizedik hónapjában az előző havi mínusz 31,8 pont után.
A kapacitáskihasználtság 75,5 százalékra csökkent októberben, több mint 10 százalékponttal elmaradva a hosszú távú átlagtól, miközben a vállalkozások 44,3 százaléka számolt be rendeléshiányról, ez az arány 2020 júliusa óta nem volt ilyen magas. Ezt támasztják alá az eladások visszaeséséről szóló jelentések, valamint a gyártóknál és beszállítóknál történt leépítések is.
Az ágazati exportvárakozások mutatója ugyancsak több mint négyéves mélypontra, mínusz 32,8 pontra csökkent az előző havi mínusz 25,0 pontról. A németországi járműipari vállalatok fokozódó rendeléshiánnyal küzdenek, a német autóipar a belföldi és külföldi új megrendelések hiányától egyaránt szenved.
Német autógyártók kínai vesszőfutása – mi csúszott ennyire félre?
Sorra érkeznek a tradicionális német luxusautó-márkák lelombozó kínai értékesítési adatai, miközben a helyi riválisaik sikereitől hangos a világsajtó. A német autógyártók ma már túl nagynak számítanak Kínában ahhoz, hogy elbukjanak, megmentésük, szemléletváltásuk és alkalmazkodásuk a helyi körülményekhez egyelőre döcögősen megy, viszont hatalmas összegeket emészt fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.