Mikor jött a gondolat, hogy a szállítmányozásból kiszállva az egészségügy jó befektetés lehet?
Amikor 2015 júniusában Monacóban én képviseltem Magyarországot az Ernst and Young Az Év Üzletembere díjának átadásán. Ez az esemény nagyon inspirált. Meghallgattam a világ sikeres üzletembereinek sztorijait, beszélgettem velük. Ezen a rendezvényen rengeteg egészségügyet érintő innovációról, kutatásról tartottak előadást. Este, amikor a feleségemmel a szállodaszobánk teraszán beszélgettünk, feltette a kérdést: ha nem fuvaroznék, akkor mit csinálnék? És én akkor azt válaszoltam, hogy a legszívesebben az egészségüggyel foglalkoznék.
Volt negatív tapasztalata az egészségügyben?
A magyarországi egészségügyre mindenképpen ráfér a korszerűsítés. Hiszek abban, hogy a magán- és az állami ellátás kiegészítheti egymást. Ma sok olyan orvos vállalkozó van, aki lakásrendelőben fogadja a pácienseit, és kevés olyan, aki klinikai szinten tud ellátást nyújtani a betegeknek.
Amikor eldöntöttem, hogy egészségügyi központot hozok létre, azt a célt tűztem ki, hogy egy minőségi szolgáltatást nyújtó centrumot építek, amely a kórházi ellátáson kívül számos egyéb szakellátást is biztosít.
Mennyi pénzből valósította meg a Wáberer Medical Centert (WMC)?
Hozzávetőleg hárommilliárd forintos beruházásból hoztam létre.
Miben más ez a centrum, mint a többi?
Tavaly nyitottunk, az idén januártól pedig elindítottuk a hazai magánellátásban teljesen egyedülálló walk-in centrum szolgáltatást. Ennek az a lényege, hogy
minden orvosi segítségnyújtást biztosít, ami a háziorvosi és a sürgősségi ellátás között felmerül.
Tehermentesítheti a háziorvosokat és a sürgősségi ellátókat is. Például, ha valakivel történik egy kisebb baleset, és nem tudja, hogy szalagszakadása van-e vagy sem, akkor a walk-in centrumban megvizsgálják, és a megfelelő orvoshoz küldik a centrumon belül. Mindennap 12 órában biztosítjuk a betegellátást.
A teljes interjút a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.