Amikor 1970-ben a Kongresszus létrehozta az amerikai vasúti közlekedést összefogó Amtrak vállalatot, az utasok tizenhétszer annyi mérföldet tettek meg légi úton, mint vasúttal. Mára ez a szám százszorosra változott. A hatvanas évek óta az intercity járatokon megtett út kétharmadával csökkent. Az Amtrak jelenleg 632 használható vasúti szerelvénnyel rendelkezik, közülük néhány vonalon harminc éves vonatok közlekednek – tudósít a New York Times News Service.
Már úgy tűnt, a vasúttársaság csöndes elsorvadásra van ítélve, amikor az égbe szökő benzinárak miatt az amerikaiak újra vonattal kezdtek utazni. Májusban az Amtrak a jegybevételt, és az utasok számot tekintve is rekordot döntött, néhány hosszú távú járatra pedig napokra előre eladták az összes jegyet.
A vasúttársaság további fejlesztéséhez azonban átszervezésre lenne szükség, az országot átszelő vonalak helyett az intercity járatokra kellene helyezni a hangsúlyt a bevétel növelése érdekében. Az Amtrak fölött azonban az amerikai állam diszponál, a korábban megkötött szerződések pedig súlyos kártérítést irányoznak elő a vonalak megszüntetése esetében. A vasúttársaság utasainak száma idén elérheti a 27 milliót, a légiforgalom azonban továbbra is 680 milliós utas számot tudhat magáénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.