A 24/7 Wall Street öt szempont szerint állított össze az elmúlt öt évben legrosszabbul vezetett cégek listáját. Megvizsgálták a kiszemelt szervezet éves, és öt éves átlagos tőzsdei teljesítményét a nagy indexekhez, és a saját eredményekhez képest, lemérték, hol tart a cég a saját piacán. Értékelték, hogy a menedzsment végrehajtott-e egyértelműen kritikus döntéseket, illetve tanult-e a hibáiból.
Ez alapján az első helyet a negatív listán a Sun Microsystems érdemelte ki. Az indok: a vállalat teljesítménye csalódást keltő mind a részvényesek, mind az alkalmazottak számára. A cég jelentős akvizíciókat hajtott végre, például megvásárolta a MySQL-t, az ügyletek azonban vagy kis nyereséggel vagy éppen vesztességgel zárultak. A cég nem tud élni az általa fejlesztett JAVA nyelv adta lehetőségekkel, a globális szerverpiacon pedig a Dell, és az IBM térdre kényszerítik.
A második helyen a Sears végzett, mivel a cég bizonytalan vezetése miatt képtelen volt újrapozícionálni magát a Wal-Marttal szemben. A Sears nem tudta a napi akciók taktikáját alkalmazni, és a vezetőváltás ellenére az elemzők most sem látják, hogyan mászhatna ki a gödörből.
A harmadik helyet a Boston Scientific érte el, mivel számos jelentős hibát követett el az elmúlt időszakban. Ezek legnagyobbika, hogy 2006-ban 27 milliárd dollárért felvásárolta a Guidantot, amelynek ezt követően kellett visszahívnia számos termékét. A Boston Scientific vezetősége ugyan azt nyilatkozta, hogy a Guidant nem hoz pénzt a cég számára, mégsem tett semmit. Eközben a rivális vegyipari vállalatok beléptek a piacra, így most a Bostonnak vagy vissza kell fizetnie a veszteségekből eredő több mint 7 milliárd dolláros adósságát vagy feldarabolva el kell adnia a vállalatot.
Negyvenezer nemzetközi fiókról álmodott, mostanra viszont felmerült, hogy talán az Egyesült Államokban is túl sok üzlettel rendelkezik a negyedik Startbucks . A cégnek a vezetőváltás, és a munkatársak átképzése sem tett jót, így a kávé hálózat küszködik a recesszió ellen.
A Sprint vezetékes szolgáltató legnagyobb hibája, hogy a menedzsment nem figyelt eléggé a kellő időben. Előfizetőinek jó részét elcsábította a rivális AT&T és a Verizon, a cég pedig későn fogott hozzá az új technológiát jelentő WiMax hálózat építéséhez, így most az ötödik helyen áll a vesztesek listáján.
A hatodik Circuit City elektronikai kereskedelmi hálózat öt évvel ezelőtt ígéretesen indult, a menedzsment azonban megállt ezen a ponton, és nem tett semmit a vásárlók megtartása érdekében. Mivel ebben a szektorban az árak közel azonosak, a Circuit minősédi plusz szolgáltatásokkal szeretett volna kitűnni, a stratégiát azonban túl későn kezdte el alkalmazni.
A hetedik helyen az a Motorola áll, amelyet három évvel ezelőtt még a legdivatosabb mobiltársaságnak tartottak. A cég a RazR kifejlesztése után csökkentette a tempót, nem gondolva arra, hogy a folyamatosan újító riválisok hamar utolérik. Miután a sikermodell kiöregedett, a Motorola elvesztette vezető szerepét.
A nyolcadik helyen álló AMD sikertörténetként indult, majd elakadt, amikor hatalmas adósságok árán a cég megvásárolt a chipgyártó ATI-t. A teljesítmény tekintetében az AMD egy ideig vezetett az Intel előtt, az óriás azonban azzal vágott vissza, hogy engedett áraiból. Az AMD beszállt az árháborúba, amelyet az erősebb fél nyert meg, akvizíciója továbbra sem hoz profitot, és közben a technológiai fejlesztés terén is lemaradt.
Az AIG majd’ két évtizeden át a legnagyobb biztosítási csoport címét tudhatta magáénak, mostanra viszont a kilencedik helyre jutott a vesztesek listáján, méghozzá döntően a rossz vezetőválasztás miatt. A cég 2005-2006-ben hozott néhány rossz befektetési döntést, ezeket pedig a számok szépítésének kísérletével tetőzte.
A tizedik helyet kiérdemlő Pfizer esetében nem világos, hogy a rossz vezetés vagy a generikus gyógyszerek jelentette konkurencia okolható-e inkább a veszteségek miatt. Tény, hogy a Pfizer eddig nem volt képes jelentős kiadásmérséklésre, egyes termékeivel kapcsolatba minőségi kifogások is felmerültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.