BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerika hangja: in Google we trust

A Google-nek van a legjobb hírneve az amerikai vállalatok között - derül ki a Harris Interactive Reputation Quotient hétfőn közzétett felmérésből.

A legrosszabb híre a légitársaságoknak van.

A Google - amely letaszította az első helyről a Microsoftot, sőt az amerikai informatikai vállalat a 10-ik helyre került a listán - legfőképpen annak köszönheti a jó helyezést, hogy jól bánik a dolgozókkal, és kedvező munkakörülményeket biztosít számukra. Az emberek díjazzák a vállalat társadalmi elkötelezettségét is - áll a felmérésben.

Ezzel szemben az amerikai légitársaságokat belülről és kívülről is rossz véleménnyel illették a megkérdezettek, elsősorban amiatt, hogy csökkentették a dolgozók fizetését, miközben emelték a jegyek árát, s most már olyan szolgáltatásokért is pénzt kérnek - fedélzeti étkezés, csomagfeladás -, ami korábban ingyenes volt.

A Google után a második helyen a Johnson and Johnson áll, majd a chipgyártó Intel, a General Mills és a Kraft Foods, a Berkshire Hathaway, a 3M, a Coca-Cola és a Honda következik.

Az öt legkevésbé népszerű cég az olajipari Halliburton, a venezuelai tulajdonban lévő Citgo olajipari vállalat, a Northwest Airlines légitársaság, az Exxon Mobil és a Comcast kábeltársaság.

A felmérést két lépcsőben végezték el: tavaly júliusban kiválasztottak 60 vezető céget, majd 7105 amerikait megkérdeztek, az ő szemükben melyiknek a legjobb, és melyiknek a legrosszabb a hírneve. A második körben - februárban és márciusban -20.477 amerikainak kellett értékelnie ugyanezt a 60 vállalatot egyebek mellett bizonyos érzelmi szempontok, illetve termékeik minősége és társadalmi felelősségvállalása alapján.

A megkérdezettek 51 százaléka vélte úgy, hogy az elmúlt időben romlott az amerikai cégek hírneve, míg 11 százalék mondta azt, hogy szerinte javult.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.