BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatja diadalútját az alkatrészipar

A következő 3-4 évben évente 10-15 százalékkal bővül az autóipari beszállítók alkalmazottainak száma.

Vagyis a Mercedes-gyár révén folytatódhat a jelenlegi tendencia, hiszen 2006-hoz képest az elmúlt évben 12,5 százalékkal nőtt az iparág létszáma – jelentette ki lapunknak Bogdanovits László, a 212 termelőüzemet tömörítő Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (Majosz) főtitkára, hozzáfűzve: a kecskeméti beruházás újabb lehetőséget nyit a magyar járműalkatrész-gyártó vállalatok számára , hogy partnerei körét minőségi gyártást kívánó cégekkel bővítse, és az ágazat a beszállítói lépcső minden fokán számíthat újabb megrendelésekre. Az 54 600 főnek munkát adó és döntően exportra termelő Majosz-tagvállalatok tavalyi összesített árbevétele 1180 milliárd forintra rúgott, és ez különösen annak fényében hatalmas szám, hogy az iparágat gyakorlatilag a nulláról kellett újra indítani a rendszerváltást követően – hangsúlyozta Bogdanovits László.

A Daimler AG döntése ugyanakkor lehetőséget nyit az iparág továbbfejlődése számára, nem is beszélve arról, hogy újabb – hazánkban eddig meg nem telepedett – alkatrészgyártók is alapíthatnak üzemet, hogy adott esetben belül legyenek azon a 200 kilométeres körön, amelyen belül logisztikai szempontból érdemes a részegységeket szállítani.

A Pannon Autóipari Klaszter (Panac) már jó ideje végez közös munkákat a stuttgarti régióval, és várható a 97 tagvállalatában 42 ezer főt foglalkoztató Panac együttműködése azzal az autóipari klaszterrel, amelynek létrehozását a két stuttgarti óriás, a Daimler AD és a Porsche AG szorgalmazza – mondta el Kabács Zoltán, a Panac klasztermenedzsere. A 42 ezres alkalmazotti létszám 73 százaléka dolgozik kis- és középvállalatoknál, és ezek számára – második vagy harmadik szintű beszállítóként – a Mercedes magyarországi megjelenése komoly fejlődési esélyt tartogat.

Egy vidéki alkatrészgyártó cég magát megnevezni nem kívánó HR-vezetője ugyanakkor azt mondta lapunknak, hogy a hírre egyformán reagáltak a vidéki személyzetisek. A mérnökképzés ugyanis még nem tart lépést az igényekkel, és ha egy szakember a lakóhelyétől több száz kilométerre kapott munkát valamelyik határ közeli üzemben, gondolkodás nélkül elfogadja majd az ország szívében épülő Mercedes-gyár ajánlatát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.