Az osztrák konszern azzal, hogy egy évvel ezelőtt (10 százalékról) 18,6 százalékra növelte Mol-részesedését, jelezte, hogy ellenséges átvételt forgat a fejében. Azóta az OMV folyamatosan kétfelé beszél - idézte Hernádit a Format osztrák gazdasági-politikai hetilap pénteken megjelent legfrissebb száma. Jelenleg az OMV-nak 20,2 százaléka van a Molban. Hernádi szerint az, hogy az Európai Bizottság a két vállalat esetleges egyesüléséről indított versenyjogi eljárása keretében eljuttatta kifogásainak jegyzékét az OMV-nak, azt mutatja, hogy "Brüsszelben, hozzánk hasonlóan, komolyabban veszik a versenyjogi problémákat, mint ahogy az OMV gondolta".
Megjegyezte, hogy a szeptember 18-ára várható bizottsági döntés után elválik, vajon az OMV mindenáron fel akarja-e vásárolni a Mol-t. - Én azt hiszem, hogy igen. Ráadásul függetlenül attól, hogy gazdaságilag van-e értelme - vélekedett Hernádi Zsolt. Világossá tette, hogy a magyar vállalat a rendelkezésére álló eszközökkel továbbra is védekezni fog az ellenséges átvétellel szemben, hiszen az meggyőződése szerint értékvesztést okozna. Az úgynevezett baráti részvényesekkel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi közgyűlést megelőzően az OMV is azok közé tartozott, akik következetesen támogatták a cégvezetés javaslatait.
- Akkor tehát az OMV is baráti részvényesnek számított? - kérdezett vissza. Leszögezte, hogy az ománi állami olajtársasággal (Oman Oil Company), a horvát INA olajtársasággal és a cseh CEZ villamos művekkel kötött stratégiai együttműködési megállapodások két szempontból is különböznek az OMV-ügylettől. Az említettek nem óhajtják bekebelezni a Molt, és a velük való együttműködés üzleti szinten történik. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az OMV-val sohasem sikerült nyélbe ütniük hasonló üzleti megállapodást.
- Kezdetben kétségkívül érdeklődést mutattak, de aztán utóbb minden megbukott azon, hogy egészében akartak minket, nem pedig csak társulni egy bizonyos üzlethez - húzta alá. Hozzátette, hogy a Molnak éppen ezért kellett megszakítania a gázipari együttműködésről kezdeményezett tárgyalásait is az OMV-val. Szólt arról is, hogy a magyar cég új erőművek építését tervezi. Itt megemlítette, hogy a CEZ-zel közösen két gázalapú erőművet kívánnak létrehozni, egyenként 800 megawatt teljesítménnyel. Az irányzatokat érintve nagyon fontosnak nevezte, hogy megvalósuljon a közép- és kelet-európai országok közös olaj- és gázvezeték-hálózata. - Akárcsak korábban, még most is nagy mértékben függünk Oroszországtól" - mondta.
Úgy ítélte meg, hogy a Kaszpi-tenger környéki, illetve közel-keleti lelőhelyeket Európával összekötő, régóta tervezett Nabucco-vezeték ügyében jelenleg szinte semmi sem történik: a projektcég vezetésének szemmel láthatóan nem sikerült eddig áttörést elérnie. Valamivel gyorsabban mennek viszont a dolgok az (orosz gáz szállítására létrehozandó) Déli Áramlat vezeték körül, fűzte hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.