BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét egy BKV-hír: hosszabb a menetidő a rossz sínek miatt

Egyes vonalakon akár 3-4 perccel is megnő a villamosok menetideje a vasúti pálya rossz állapota és az emiatt bevezetett sebességkorlátozások miatt - tudta meg az MTI a Budapesti Közlekedési Zrt-től - idézi a Klubrádió a táirati irodát.

A BKV a villamospótló járatokat beleszámolva 27 vonalon közlekedtet síndöcögényeket.
Összesen 307 szerelvényből áll a járműpark. Ebből egy átlagos napon 263 szerelvény szállít utasokat. (A cég összesen 460 villamos kocsival rendelkezik, de ezek többsége csatolt szerelvényként közlekedik.)

A viszonylatok közül a cég szerint a dél-pesti vonalak, a 28-as és a 37-es van a legrosszabb állapotban.

Tájékoztatásuk szerint ezeken a vonalakon a közeljövőben szükségessé válik a "műszaki beavatkozás", melyet a BKV már tervbe is vett.

Mintegy 50 kilométernyi pályahosszon van a 2008. májusi adatok szerint sebességkorlátozás; ezeken a szakaszokon az általában megengedettnél jóval lassabban tudnak csak a villamosok haladni, ezért egyes járatoknak akár 3-4 perccel is megnőhet a szokásos menetidejük a végállomások között.

A BKV sajtóirodája az MTI kérdésére válaszolva közölte: a rossz állapotban lévő pályaszakaszok felújítása mintegy 10 milliárd forintot igényelne, de erre nincs elég pénze a vállalatnak.


A pályarekonstrukciók nagyobb részének fedezetét a Fővárosi Önkormányzat tőkepótló támogatásából tudják biztosítani. Évente saját forrásból 250-300 millió forint áll a BKV rendelkezésére a villamospályák fenntartására, ebből jelentős felújításra nem jut, a tőkepótló támogatásból 1,5 milliárd forintot tudnak felújításra fordítani.

A közlekedési vállalat szerint jelentős költséggel jár továbbá a közúti forgalom által is használt pályák fenntartása, ahol elsősorban az útátjárók burkolata van nagyobb igénybe vételnek kitéve. Ilyen például az 1-es vonalán a Kőbányai úti és Gyáli úti kereszteződés.


A villamos járműpark állapotáról a BKV azt közölte, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően "elenyésző" a vonali meghibásodások száma. Példaként említik a Nagykörúton közlekedő villamosokat, ahol a Combinóra való váltással az addigi 3,73 százalékról 0,17 százalékra csökkent a műszaki hibák aránya.

MTI-Klubrádió-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.