"Nem elég az iskolától kezdeni. Rájöttünk, hogy nagyon korán kell elkezdenünk megértetni velük, hogyan működnek a dolgok" - összegezte a program lényegét a Siemens Generation21 című projektjének vezetője a Financial Times-nak. Véleményével a Bosch HR felelőse is egyetért: Wolfgang Malchow szerint az óvodák jelentik a cég jövőjét, és idejekorán élniük kell az ebből adódó lehetőséggel. A két említett nagyvállalaton kívül több száz más cég is emberi, és anyagi erőforrásokat fektet az óvodai programokba.
A Siemens háromezer "felfedező-dobozt" küldött az óvodáknak, amelyek segítségével a három-hat éves gyerekek tudományos kísérleteket végezhetnek. Az 500 euró (123 ezer forint) értékű csomagokhoz egy a tanárok számára szerkesztett használati utasítás is jár. A Bosch gyakornokokat küld az óvodákba, akik bemutatják a gyerekeknek a tevékenységüket, később pedig meghívják őket a gyárakba.
A cégek ezen kívül igyekeznek több lányt is a mérnöki pályára csábítani. A Bosch vezérigazgatója úgy kommentálta az akciót: Németország az innováción alapul, ehhez pedig emberekre van szükség. A statisztikák szerint Németországban jelenleg 95 ezer mérnöki állás betöltetlen, a képzett mérnökök száma pedig mindössze 40 ezer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.