A társaság azonban nem kapott bírságot, mert a konstrukció iránt érdeklődők azonnal további információkhoz juthattak, ráadásul az eljárás alá vont törekedett tájékoztatási gyakorlatának módosítására.
A PostaHozamŐr a Magyar Posta Életbiztosító (MPÉ) Zrt. meghatározása szerint életbiztosítási termék. Biztosítási jellege kapcsán havonta jelentkező költségek terhelik a fogyasztót, illetőleg csak a szerződési feltételekben meghatározottak szerint tud élni a visszavásárlási lehetőséggel. Mindeközben a termék fogyasztók felé irányuló kommunikációja a termék megtakarítási jellegére helyezte a hangsúlyt.
A fogyasztói tapasztalatok és értelmezés szerint
Egy pénzügyi termék esetén lényeges, hogy az életbiztosításnak minősül-e vagy sem , mivel az életbiztosításokra sajátos rendelkezések alkalmazandók. Ilyen például a visszavásárlás intézménye, amely miatt a fogyasztó a szerződést a meghatározott időtartam előtt csak költségek vállalásával szüntetheti meg. A GVH a fentiek miatt azt vizsgálta, hogy a hirdetések befektetési termékként népszerűsítették-e a PostaHozamŐr terméket, illetve megjelenik-e a reklámban, hogy itt egy életbiztosítási termékről van szó. A vizsgálat megállapította, hogy ezek az elvárások bizonyos reklámhordózók esetében nem érvényesültek, így az azokon közzétett hirdetések alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
A GVH nem szabott ki bírságot az eljárás alá vonttal szemben, mert a vállalkozás a versenyhatóság jelzését követően törekedett tájékoztatási gyakorlatának módosítására, a fogyasztók a jogsértő reklámokkal jellemzően a postahivatalokon belül találkozhattak, ahol lehetőségük volt azonnal további információkhoz jutni, illetve a jövőbeni hasonló jogsértések megelőzéséhez valószínűsíthetően elegendő a jogsértés megállapítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.