A fennmaradó 15 százalékon, azaz körülbelül 53 milliárd forinton számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás osztozik.
A listavezető Mol, Shell, OMV és Agip mögül mostanra eltűnt a hazai üzemanyag-kiskereskedelem korábbi középmezőnye. Számos nagy cég (Mobil, BP, Q8, Total, Avanti, Petrom, Aral, Tamoil) az elmúlt években kivonult, utoljára az Esso és a Conoco kútjait vették át az itt maradók. A Lukoil és a Tesco viszont felzárkózott a nagyok mögé. A színesek kútjai nagy márkát képviselnek, drágább üzemanyagot forgalmaznak és több szolgáltatást nyújtanak, mint a rajtuk kívüli fehérek. A Lukoilt azért tekintik egyesek csak „félszínesnek”, mert kisebb lendülettel szállt be a kényelmi szolgáltatások versenyébe. Mások szerint az eredeti Lukoil márkás egységek egyértelműen színesek, a Conocótól tavaly átvett Jet egységei viszont megtartották diszkontjellegüket.
A Tesco kívülállóként és a diszkontpiacról javította fel magát félszínessé. Ám ennek az volt az ára, hogy feladta két évvel korábbi árelőnye nagy részét. Csökkent a fehér Auchan árelőnye is. Hiába kínál olcsó mosást és összpontosít a minél gyorsabb kiszolgálásra, sem tőle, sem az olcsóbban dolgozó Metro-kutaktól nem tartanak a nagyok, mert kevés egységet üzemeltetnek. Megszűnt az Autóklub mintegy negyven egységből álló Klubpetrol franchise-lánca, viszont felfejlődőben a Mabanaft Oil! hálózata.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.