Hozzátette: az árnövelésre vonatkozó kereskedelmi tárgyalások már befejeződtek. Az UM átlagosan 10 százaléknál kisebb mértékben drágítja termékeit. Az Unilever az elmúlt években a költségnövekedéseket a hatékonyság javításával kompenzálta, az idén azonban már a pluszkiadások egy részét érvényesítenie kell az átadási árakban. Ugyanakkor a 10 százalék alatti átlagos emelés – elsősorban a fogyasztók megtartása érdekében – a töredékét teszi csak ki annak, mint amekkorát az alapanyagok drágulása megkívánna – hangsúlyozta.
A növényi olajok drasztikus árnövekedése miatt az Unilever margarinjai, ketchupjai, majonézei, mustárjai és jégkrémjei az átlagosnál jobban drágulnak – húzta alá az igazgató. (A jégkrémeknél a változásban a tejárak emelkedése is szerepet játszik.) A világpiaci árrobbanás kevésbé érinti viszont a cég ételízesítőit, így ezek az átlagosnál kisebb mértékben drágulnak majd.
Az UM 76 milliárd forintot meghaladó éves árbevételével a legnagyobb napi fogyasztási cikkeket előállító (FMCG) cégnek számít a hazai piacon, megelőzve a svájci tulajdonú Nestlé Hungária Kft.-t. Az Unilever Magyarország árbevételének 60 százalékát élelmiszerek, 40 százalékát háztartás-vegyipari és kozmetikai cikkek forgalmazása teszi ki. A társaság Veszprémben jégkrémeket (Algida), Röszkén ételízesítőket (Knorr, Delikát), Nyírbátorban háztartási termékeket (Domestos, Cif, Coccolino) állít elő. A már említett margarinokat, ketchupokat, mustárokat és majonézeket a cégcsoport csehországi gyárától szerzi be.
A nemzetközi híradások szerint az angol–holland anyavállalat máshol is jelentős drágításokat hajt végre.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.