Minderre a 2007–13-as pénzügyi időszakban megpályázható 550 milliárd forint uniós pénzből és az egyéb forrásokból származó 527 milliárdból lesz mód.
„Az EU csak olyan fejlesztéseket támogat, amelyek segítik az adott ország vasúthálózata átjárhatóságának a megteremtését, s amelyek révén a hálózatok igazodnak a kiemelt, úgynevezett TEN-T vonalakon használt műszaki paraméterekhez – tájékoztatta a Világgazdaságot Mile Károly, a MÁV Zrt. uniós kapcsolatokért felelős osztályvezetője. Az 50 millió eurónál nagyobb tételeket az EU-nak is jóvá kell hagynia, az 5–50 millió közöttiekhez kormánydöntés szükséges és elégséges.
Az összeg kisebb hányadát maga a MÁV Zrt. kezeli, például a távközlési GSMR projektre – amely a közlekedésirányítási ETCS 2 rendszer fejlesztéseihez elengedhetetlen –, valamint a Záhony zászlóshajó projekt vasúttal kapcsolatos részének előkészítésére költi. Az 1076 milliárd forint meghatározó hányadáról azonban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) dönt.
Jelenleg három nagy fejlesztés előkészítésén dolgozik: mintegy 100 milliárd forintba kerül a Budapest (Kelenföld)–Székesfehérvár, 180 milliárdba a Szajol–Debrecen és 90 milliárdba a Győr–Pápa–Celldömölk vonal. Kelenföld és Székesfehérvár között néhány szakasz kivételével elérhető lesz az óránkénti 160 kilométeres sebesség, Szajol és Debrecen között pedig végig. E kettő és a Győr–Pápa–Celldömölk vonalon is meglesz a fenti tengelyterhelés. (Erre van szükség az általánosan használt kilencventonnás vagonok közlekedtetéséhez.) Budapest és Hegyeshalom között jórészt már ma is haladhatnak 160 kilométerrel a vonatok, bár számos szakaszon további fejlesztésekre van szükség. A NIF mintegy 100 milliárdot szán elővárosi fejlesztésekre. Ezek részeként 14 milliárdból a jövő év első negyedére korszerűsítik az északi összekötő vasúti hidat. 35 milliárd forintba kerülnek az esztergomi vonal beruházásai.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.